Volkswagen chciał Golfa R z pięciocylindrowym silnikiem 2.5 l, ale Audi powiedziało „nie”

Niektórzy z Was na pewno pamiętają doniesienia o możliwym nowym Golfie R ósmej generacji z pięciocylindrowym silnikiem o pojemności 2.5 l. Okazuje się, że Volkswagen bardzo chciał wykorzystać ten silnik pod maską Golfa R, ale najważniejsi menedżerowie Audi „uprzejmie odmówili”.

Przyczyny decyzji Ingolstadt są bardzo łatwe do odgadnięcia. Audi Sport nie chce, aby Golf R miał ten sam motor co Audi RS3, ponieważ hothatch Volkswagena byłby znacznie tańszy i doprowadziłby do kanibalizacji w grupie Volkswagena. Sprzedaż modelu RS3 prawdopodobnie spadłaby drastycznie na rzecz Golfa R. Co ciekawe, Audi umożliwia korzystanie z jednostki 2.5 l firmom KTM czy Donkervoort, ale ich modele nie konkurują bezpośrednio z RS3, TT RS czy Q3 RS.

> Nowy Volkswagen Golf VIII – zdjęcia, cena

Problemem dla Audi byłoby też zwiększenie produkcji pięciocylindrowego silnika. Ten powstaje w fabryce na Węgrzech, gdzie Audi produkuje modele A3/S3/RS3/TT/TTS/TT RS/Q3/Q3 Sportback. Produkcja pięciocylindrowego silnika jest podobno bardzo pracochłonna i ewentualne zwiększenie produkcji byłoby zbyt drastyczne, ponieważ Golf R jest mocno popularnym samochodem.

> Nowy VW Golf GTI 2021

Będzie odpowiedź Volkswagena? Golf R Plus o mocy około 400 KM?

Audi odmówiło wykorzystania pięciocylindrowego silnika, ale nowy Golf R i tak będzie miał moc przekraczającą 330 koni mechanicznych. Volkswagen potrafi uzyskać nawet prawie 400 koni mechanicznych z silnika 2.0 l, dlatego chodzą pogłoski o powstaniu wariantu Golf R Plus, który będzie rywalizował z RS3 oraz Mercedesem-AMG A45 S. Na taką odpowiedź Wolfsburga czekamy!

> Nowe Golfy GTD i GTE są tak samo szybkie, jak GTI!

Źródło: Autovisie.nl