Marka Polestar rozpoczęła seryjną produkcję swojego pierwszego w pełni elektrycznego samochodu o nazwie Polestar 2. Produkcja ruszyła w Luqiao w Chinach, w zakładach należących do Geely Automobile (głównego udziałowca Volvo).
„Świat stoi w obliczu ogromnego wstrząsu spowodowanego pandemią koronawirusa. Rozpoczynamy produkcję Polestara 2, ale kładziemy silny nacisk na zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników. Mamy ogromny szacunek do naszych pracowników” – powiedział dyrektor generalny Polestara, Thomas Ingenlath.
Pierwsze dostawy Polestara 2 dla Europy rozpoczną się latem. Następnie auto trafi na rynki Ameryki Północnej i do salonów w Chinach.
> Volvo S60 T8 plug-in hybrid (50 km zasięgu)
Polestar 2 – zasięg elektryczny, bateria, moc silnika
Według najnowszych danych z informacji prasowej, Polestar 2 ma akumulator o pojemności 78 kWh, który pozwoli na przejechanie około 470 kilometrów według standardów WLTP. Napęd jest przekazywany na wszystkie koła, natomiast łączna moc dwóch silników wynosi 408 koni mechanicznych i 660 Nm maksymalnego momentu. Polestar 2 oferuje opcje szybkiego ładowania o mocy 150 kW.
> Polestar Precept, czyli zapowiedź Polestara 4
Polestar 2 jest pierwszym samochodem na świecie z system informacyjno-rozrywkowym opartym na systemie Anroid, obejmującym mapy Google, asystenta Google czy sklep Google Play. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.