Nowy Hyundai Elantra 2021 po raz pierwszy hybrydą: sporo lepszy, większy i bardziej zaawansowany technologicznie

Hyundai w ostatnim czasie prezentuje wiele nowości. Koreańczycy w krótkim odstępie czasowym pokazali nowe i10, następnie poznaliśmy nową generacje i20 i odświeżonego i30. Nie zapominajmy też o ofensywnie modelowej luksusowej marki Hyundai’a – Genesis GV80 i Genesis G80.

Nowa Elantra jest kolejną tegoroczną nowością od Hyundai’a. Model, który ma na rynku bardzo mocną konkurencje – Toyotę Corollę sedan, Hondę Civic sedan i Mazdę 3 sedan – został ulepszony pod praktycznie każdym względem. Jest większy i otrzymał całkowicie nową technologię wewnątrz, która jeszcze niedawno była zarezerwowana tylko na najdroższych samochodów.

Model Elantra 2021 pod względem stylistycznym nabrał bardziej odważnego charakteru. Nadwozie powstałe na zupełnie nowej platformie K3 z niższym środkiem ciężkości jest dłuższe o 56 milimetrów i niższe o 20 milimetrów. Rozstaw osi zyskał aż 20 milimetrów, co zaowocuje większą ilością miejsca wewnątrz. Jest elegancko i unikatowo, co pozwoli odróżnić Elantrę od innych modeli w gamie Hyundai’a. Z tyłu przez całą szerokość nadwozia przechodzi oczywiście pasek ledowy, bardzo popularny w ostatnim czasie wśród producentów samochodów.

Hyundai Elantra 2021

Hyundai twierdzi, że Elantra przyjęła wygląd „czterodrzwiowego Coupe” i cokolwiek to nie znaczy, jest po prostu lepiej. Wystarczy obejrzeć zdjęcia.

Hyundai Elantra 2020 otrzymała wiele nowej technologii

Elantra oferuje wiele nowych funkcji. Nawet bazowa wersja wyposażona jest w 8-calowy ekran dotykowy ze standardową bezprzewodową możliwością podłączenia smartfona poprzez Apple CarPlay i Android Auto. Nieco lepiej wyposażone modele mają większy 10,3-calowy ekran dotykowy. Na pokładzie znajduje się wiele systemów bezpieczeństwa. Standardowo są to: system automatycznego hamowania, asystent utrzymywania w pasie ruchu czy system monitorowania zmęczenia kierowcy. Opcjonalnie można zamówić funkcję monitorowania martwego pola czy adaptacyjny tempomat.

Hyundai Elantra 2021

Hyundai Elantra po raz pierwszy w wersji hybrydowej

Hyundai po raz pierwszy wprowadzi do katalogów Elantrę Hybrid. Ten model wykorzystuje silnik benzynowy o pojemności 1.6 l połączony z jednostką elektryczną o łącznej mocy 141 koni mechanicznych i 179 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Modele bez napędu hybrydowego pozostają dostępne w wersjach wyposażenia o takich samych nazwach – SE, SEL i Premium. Pod maską zachowano silnik benzynowy o pojemności 2.0 l i bezstopniową skrzynię biegów. Moc również pozostaje taka sama i wynosi 150 koni mechanicznych i 264 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Co ciekawe, w przyszłości prawdopodobnie do oferty wejdzie mocniejszy wariant N-Line, ale szczegółów w tym temacie jeszcze nie mamy.

Nowy Hyundai Elantra – kiedy trafi do Europy?

Powyższa specyfikacja dotyczy modelu przeznaczonego na rynek amerykański. Hybryda powinna zostać przeniesiona do Europy. Nie wiadomo jednak, kiedy to się stanie. W amerykańskich salonach auto będzie oferowane od czwartego kwartału 2020 roku.