Mitsubishi Outlander PHEV (plug-in hybrid) ponownie dostępne w Polsce (cennik 2020)

Outlander w wersji plug-in hybrid rok temu wypadł z polskiej oferty (więcej na ten temat przeczytasz tutaj). Dzisiaj polski importer Mitsubishi poinformował o powrocie do oferty odnoszącego w Europie ogromny sukces sprzedażowy Outlandera z „wtyczką”. Przypomnijmy, że od debiutu w 2013 roku Mitsubishi sprzedało na Starym Kontynencie ponad 159 tysięcy Outlanderów PHEV. Nowy model jest sporo tańszy.

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV zostało wyposażone w dwie jednostki elektryczne o mocach 82 koni mechanicznych oraz 95 koni mechanicznych. Podstawą jest silnik benzynowy o pojemności 2.4 l i mocy 135 koni mechanicznych. Łączna moc konfiguracji trzech silników wynosi 224 koni mechanicznych.

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV – zasięg i ładowanie

Według standardów WLTP w trybie bezemisyjnym Outlander PHEV przejedzie do 57 kilometrów, czyli realnie około 40-45 kilometrów. Ładowanie z domowego gniazdka (AC) potrwa około 6-7 godzin, użycie szybkiej ładowarki DC i złączy CHAdeMO pozwoli naładować baterię do stanu 80% w czasie 25 minut. Pojemność akumulatora została zwiększona o 15% w porównaniu do poprzedniego modelu i wynosi w nowym modelu 13,8 kWh (w modelu 2018 12 kWh).

Prędkość maksymalna samochodu została elektronicznie ograniczona do 170 km/h, natomiast czas przyspieszenia do pierwszej setki to 10,5 sekundy (wcześniej 10,8 sekundy). W trybie wyłącznie elektrycznym auto może się poruszać do prędkości 135 km/h.

Nowy Outlander PHEV – kiedy w salonach? Ile kosztuje?

Nowe Mitsubishi Outlander plug-in hybrid wejdzie do polskich salonów w kwietniu. Polski cennik startuje od kwoty 175.990 złotych (wcześniej cena startowa oscylowała w granicach 190 tysięcy złotych). W tej cenie otrzymujemy podstawowy model Intense 2020. Wersja Instyle została wyceniona na 194.990 złotych, natomiast 209.990 złotych przyjdzie nam zapłacić za najwyższą wersję Instyle Plus.