Honda zamierza wprowadzić drugi model całkowicie elektryczny na rynki Starego Kontynentu, co zostało potwierdzone przez wiceprezesa Hondy Motor Europe – Toma Gardnera. Szczegóły w tej sprawie nie zostały ujawnione, ale pomysł wpisuje się w strategie Hondy na najbliższe lata, która zakłada wprowadzenie do oferty kilku pojazdów z silnikiem elektrycznym, spełniających surowsze przepisy dotyczące emisji CO2. Miesiąc temu Honda wprowadziła Jazza z roku modelowego 2020, który dostępny będzie wyłącznie z napędem hybrydowym o mocy 109 koni mechanicznych.
Pierwszą zupełnie elektryczną Hondą jest model Honda E, która w sprzedaży pojawi się latem tego roku. Honda E jest małym miejskim elektrykiem z jednostką elektryczną o mocy nawet 154 koni mechanicznych w wersji Advance i autonomią na poziomie 220 kilometrów (WLTP).
Nowa elektryczna Honda – która będzie następna?
Najsensowniejszym rozwiązaniem będzie wprowadzenie całkowicie elektrycznej wersji modelu Civic, lub opracowanego od podstaw samochodu o podobnych rozmiarach. Taki wariant mógłby realnie powalczyć np. z Volkswagenem ID.3, który zastępuje na rynku e-Golfa. Całkiem możliwe, że Japończycy postawią jednak na elektrycznego crossovera, co również będzie miało uzasadnienie ekonomiczne na rynku europejskim. Myślimy tutaj o elektrycznej wersji modelu HR-V.
Całkowicie elektryczna Honda CR-V jest raczej mało prawdopodobna, ponieważ SUV takiej wielkości wymaga zdecydowanie mocniejszej jednostki elektrycznej i większej baterii, a to może być zbyt duże obciążenie finansowe dla Hondy na obecnym etapie rozwoju samochodów elektrycznych. Na rynku jest już jednak dostępna zelektryfikowana CR-V z zaawansowanym hybrydowym układem napędowym o mocy 184 koni mechanicznych. Warto dodać, że hybryda zastępuje wysłużonego diesla o pojemności 2,2 l.