W Polsce zabiło go prawo, w UE ogromny sukces Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi bardzo poprawiło swoją pozycję w Europie w 2019 roku, zwiększając łączną sprzedaż samochodów o około 4 procent. Duża zasługa takiego wyniku to sukces Outlander PHEV.

Japońska hybryda typu plug-in znalazła dokładnie 34.729 nabywców, co stanowi wzrost o 42 procent w porównaniu do wcześniejszego roku. Outlander PHEV jest trzecim najchętniej wybieranym modelem z silnikiem elektrycznym w Europie, za Teslą Model 3 i Renault ZOE.

Outlander PHEV to aż 20,2 procent wszystkich sprzedanych Mitsubishi w Europie. Najwięcej klientów znalazł model Spacestar (na niektórych rynkach Mirage) – 39.530 egzemplarzy – wzrost o 10%. Trzecim najchętniej wybieranym Mitsubishi jest ASX (spadek o 3 procent do 31.306), a czwartym Eclipse Cross (27.368).

Mitsubishi sprzedało ponad 159 tysięcy Outlanderów PHEV w Europie od debiutu rynkowego w październiku 2013 roku. W samej Wielkiej Brytanii znalazło się blisko 50 tysięcy nabywców.

Dla porównania, w Stanach Zjednoczonych Mitsubishi w 2019 roku sprzedało niespełna 3 tysiące sztuk Outlandera PHEV, a to oznacza spadek o 32,5 procenta w porównaniu do 2018 roku.

Mitsubishi Outlander PHEV w zeszłym roku wypadło z oferty polskiego importera. Powodem była ustawa o elektromobilności (mocno niekorzystna dla silników o pojemności powyżej dwóch litrów), która zwiększyłaby cenę samochodu o około 30 tysięcy złotych do ponad 230 tysięcy złotych.

Źródło: InsideEVs