Porsche otwiera w Lipsku najpotężniejszy park szybkiego ładowania samochodów elektrycznych w Europie

Dwanaście szybkich ładowarek CCS DC o mocy 350 kW dla wszystkich i dodatkowe sześć do użytku wewnętrznego oraz cztery ładowarki o mocy 22 kW. Porsche chwali się inwestycją powstałą w Lipsku w Niemczech, która od razu została nazwana „najpotężniejszą w Europie”. Cała moc parku pochodzi tylko ze źródeł odnawialnych i wynosi 7 MW.

Do parku szybkiego ładowania samochodów może przyjechać każdy, kto posiada auto elektryczne (np. Nissan Leaf, BMW i3, Tesla Model 3, Hyundai Kona Electric czy Renault ZOE). Podczas procesu ładowania można odwiedzić pobliski sklep Porsche czy wybrać się do muzeum samochodów. Ładowarki samochodów elektrycznych działają siedem dni w tygodniu, dwadzieścia cztery godziny na dobę.

Najszybsza ładowarka samochodów elektrycznych w Europie – ile kosztuje?

Do końca marca 2020 roku ładowarki Porsche w Lipsku będą bezpłatne dla wszystkich użytkowników, również dla tych z pojazdami elektrycznymi innymi niż Porsche. Od kwietnia zostanie wprowadzona opłata „przy użyciu standardowych kart płatniczych”.

„Nowy park ładowania między autostradami A9, A14 i A38 znacznie poprawi infrastrukturę ładowania w środkowych Niemczech. Pojazdy elektryczne i hybrydowe wszystkich marek są mile widziane. Cieszymy się, że dzięki nowemu parkowi ładowania możemy zaoferować atrakcyjną opcję ładowania dla właścicieli pojazdów elektrycznych z Lipska, okolic i gości” – powiedział Gerd Rupp, prezes zarządu Porsche Leipzig GmbH.

Porsche opracowało i produkuje ładowarki samodzielnie, za pośrednictwem działu inżynierii Porsche. Punkty szybkiego ładowania pozwalają naładować samochód na możliwość przejechania stu kilometrów w zaledwie pięć minut.

Porsche Taycan w kolorze smartfona Apple

Porsche Taycan – elektryczna nowość 

Pierwszym elektrycznym modelem Porsche jest model Taycan. W polskich salonach sprzedaży elektryczny model Porsche startuje od 454 tysięcy złotych i generuje nawet 761 koni mechanicznych (w wersji Turbo S za niecałe 800 tysięcy złotych), które pozwalają przyspieszyć do pierwszej setki w czasie 2,8 sekundy. Zasięg teoretyczny Porsche Taycan wynosi około 400 kilometrów.

Porsche Taycan Cross Turismo, czyli bardziej praktyczny Taycan – kiedy?