Peugeot 508 Sport Engineered w wersji produkcyjnej: hybryda o mocy 350 KM

Francuzi pochwalili się pierwszymi zdjęciami produkcyjnej wersji najmocniejszego Peugeota 508 – modelu 508 Sport Engineered. Sportowa limuzyna z hybrydowym napędem typu plug-in po raz pierwszy została pokazany w formie pojazdu koncepcyjnego w marcu 2019 roku. Do dnia dzisiejszego nie ma realnej konkurencji o podobnej mocy i nadwoziu.

Peugeot 508 Sport Engineered – silnik, bateria, akumulator, moc i osiągi

Najszybszy wariant modelu 508 będzie napędzany hybrydowym układem napędowym typu plug-in, który łączy czterocylindrowy silnik benzynowy z dwoma silnikami elektrycznymi. Sama jednostka turbodoładowana o pojemności 1,6 l THP dostarcza około 200 koni mechanicznych. Silniki elektryczne będą zamontowane przy każdej z osi, ale nie podano ich dokładnej mocy. Wiadomo jednak, że 508 Sport Engineered łącznie generuje około 350 koni mechanicznych, czyli o 50 koni mechanicznych mniej niż w koncepcie z zeszłego roku (400 KM).

Koncepcyjny model 508 Sport Engineered był w stanie osiągać pierwszą setkę w czasie 4,3 sekundy. Czas wersji produkcyjnej nie został podany, ale można spodziewać się wyniku gorszego o około pół sekundy (4,8 – 4,9 sekundy). Pojemność akumulatora wynosi 11 kWh, co w zupełności wystarczy do podróżowania w trybie bez emisyjnym na dystansie do 50 kilometrów.

Peugeot 508 Sport Engineered – wygląd zewnętrzny

Peugeot 508 Sport Engineered otrzyma szereg zmian stylistycznych, które nadadzą najmocniejszemu 508 bardziej agresywnego wyglądu. Zderzaki zostały przeprojektowane. Ponadto zamontowano nowe spojlery, szersze boczne progi i tylny dyfuzor. Całość stoi na nowych kołach z oponami o większym indeksie prędkości.

Peugeot 508 Sport Engineered – debiut, premiera

Peugeot 508 Sport Engineered w formie pojazdu produkcyjnego powinien oficjalnie zadebiutować w ciągu kilku najbliższych tygodni. Nie ma mowy o publicznym debiucie w Genewie, ponieważ Peugeot wycofał się z tej imprezy.