Nowy Mercedes-AMG GLA 45 2021 debiutuje: 2,0 l 385 KM, 0-100 km/h 4,3 sekundy

W salonach AMG wkrótce pojawi się nowa propozycja dla zainteresowanych modelami marki z Affalterbach. Mercedes-AMG zaprezentował nowy model GLA 45 2021, który podobnie jak nowe A 45 i CLA 45 chowa pod maską silnik o nazwie kodowej M139 i pojemności 2,0 l, który generuje 382 koni mechanicznych oraz 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Mercedes-AMG GLA 45 2021 – parametry techniczne

Nowe GLA 45 2021 może zostać wyposażone wyłącznie w automatyczną skrzynię biegów, która przekazuje moc na wszystkie cztery koła. Mercedes-AMG podaje, że GLA 45 2021 osiąga pierwszą setkę w czasie 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Aby skorzystać z maksymalnych parametrów samochodu należy przełączyć tryb na „Race-Start”.

GLA 45 ma oczywiście zmienione zawieszenie, które podobno lepiej radzi sobie z dużym maksymalnym momentem obrotowym. Adaptacyjne amortyzatory pozwalają wybrać jeden z trzech trybów jazdy. Mercedes-AMG zamontował również aluminiową płytę pod silnikiem, która usztywnia konstrukcję pojazdu z przodu.

Mercedes-AMG GLA 45 2021 – hamulce

Standardowo GLA 45 2021 jest wyposażone w 13,8-calowe hamulce czterotłoczkowe z przodu oraz 13-calowe z tyłu. Opcjonalny pakiet AMG Dynamic Plus zastępuje podstawowe elementy sześciotłoczkowymi zaciskami i tarczami o rozmiarze 14,2-cala.

Mercedes-AMG GLA 45 2021 – stylistyka charakterystyczna dla AMG

Stylistycznie nowość z Affalterbach otrzymała szereg zmian, które nadają nadwoziu sportowego charakteru. Inny jest grill z pionowymi pasami, nadwozie zostało lekko poszerzone, z tyłu zamontowano spojler dachowy oraz zmodyfikowano zderzaki. Całość dopełniają cztery końcówki układu wydechowego i koła w rozmiarach od 19- do 21-cali.

Wewnątrz można wybrać fotele AMG Performance ze zintegrowanymi zagłówkami, natomiast konsola środkowa została wykończona głównie w kolorze czerni fortepianowej. Gdzieniegdzie można znaleźć również skórę nappa.