Nowe Renault Talisman po liftingu 2020: czystsze silniki, lepsze światła, tempomat na kierownicy

Od momentu premiery francuska limuzyna Renault Talisman przykuwała swoją uwagę głównie wyglądem. Nowy model przeznaczony na rok 2020 otrzymał nowy grill z chromowanym wykończeniem, przemodelowane zderzaki oraz adaptacyjne reflektory LED MATRIX, które wreszcie są wyposażone w dynamiczne kierunkowskazy. Z tyłu zamontowano pełne światła LED-owe z chromowanymi paskami i również są wyposażone w dynamiczne kierunki. Ponadto antena w stylu „płetwy rekina” podobno bardzo poprawia jakość odbioru radia.

Renault Talisman 2020 – nowe kolory i koła

Renault Talisman 2020 otrzymało nową gamę kolorów, w tym odcienie o nazwie Baltic Grey, Vintage Red oraz Highland Grey. Zmiany zewnętrzne dopełniają koła o rozmiarach od 17- do 19-cali.

Nowe Renault Talisman 2020 – wnętrze lepiej wykończone

Nowe chromowane wykończenie, oświetlenie nastrojowe (8 kolorów), wykończenie z drewna czy wyświetlacz dotykowy o rozmiarze 10,2-cala to tylko niektóre zmiany w nowym modelu. Deska rozdzielcza jest teraz bardziej przejrzysta, natomiast obsługa wygodniejsza i bardziej ergonomiczna niż kiedykolwiek wcześniej. Nie brakuje oczywiście stacji do bezprzewodowego ładowania telefonu, systemu „Auto-Hold” (wreszcie!), natomiast przyciski do obsługi tempomatu zostały przeniesione na kierownicę. Warto dodać, że pokrętła do zmiany temperatury zostały wyposażone w cyfrowy wyświetlacz.

Renault Talisman 2020

System może zostać sparowany zApple CarPlay i Android Auto. Kompatybilność z wymienionymi systemami jest dostępna w standardzie.

Renault Talisman 2020 – oświetlenie, reflektory LED MATRIX Vision

Nowy Talisman jest drugim modelem Renault wyposażonym w technologię LED MATRIX Vision. W praktyce oznacza to poprawione bezpieczeństwo, ponieważ światła oświetlają o 50% więcej, dzięki czemu zakres widoczności na drodze to nawet 220 metrów w porównaniu do 175 metrów w starszym modelu. Wiązki światła automatycznie dopasowują się do sytuacji na drodze.

Renault Talisman 2020

System autonomicznej jazdy na poziomie wyżej

System Highway & Traffic Jam Companion współpracuje z systemem kontroli pasa ruchu, dzięki czemu Talisman do prędkości 160 km/h jest w stanie jechać sam, utrzymując bezpieczny dystans od poprzedzających pojazdów. W przypadku postoju system może automatycznie zatrzymać i uruchomić samochód w ciągu trzech sekund, bez konieczności jakiejkolwiek interwencji kierowcy.

Renault Talisman 2020

Producent informuje również o poprawie systemu 4CONTROL, który zapewnia lepszą stabilność i większy komfort podróżowania.

Renault Talisman 2020 lifting – silniki i spalanie

Pod maską Talismana 2020 można znaleźć silniki benzynowe oraz wysokoprężne opracowane zgodnie z normą WLTP. Są czystsze i bardziej wydajne. W ofercie mamy: TCe 160 EDC FAP (silnik 1,3 l z filtrem cząstek stałych) zużywający średnio według deklaracji producenta 6,2 l paliwa na 100 km.

Dla oczekujących lepszych osiągów przewidziano wariant TCe 225 EDC FAP – czterocylindrowy motor turbodoładowany o pojemności 1,8 l i mocy 225 KM oraz 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,4 l paliwa na 100 km.

Talisman 2020 – dostępne cztery diesle

Oferta silników diesla jest najobszerniejsza na rynku. Do wyboru są warianty Blue dCi o mocy 120 KM lub 150 KM Z 1,7 l motoru lub Blue dCi 2,0 l o mocy 160 KM i 200 KM EDC. Najbardziej ekonomiczny wariant chwali się zużyciem oleju napędowego na poziomie 4,9 l na 100 km.

Nowe Renault Talisman po liftingu trafi na polski rynek w czerwcu 2020 roku.