Renault Megane na rok modelowy 2020: nowa hybryda typu plug-in E-Tech i wersja R.S.Line

Renault postanowiło odmłodzić obecną czwartą generacje modelu Megane, która na rynku zadebiutowała pod koniec 2015 roku. Jakie zmiany Francuzi przeprowadzili w Megane przeznaczonym na rok modelowy 2020?

Nie ma mowy o poważnych zmianach wizualnych. Modyfikacje dotyczą przemodelowanych zderzaków, świateł i grilla. Dodano również kilka nowych kolorów i wzorów aluminiowych felg. Oprócz wersji hatchback i wersji RS w ofercie pozostaje najbardziej praktyczny wariant kombi. W następnych tygodniach powinniśmy spodziewać się również odświeżonego Megane GrandCoupe.

Wersja GT Line zostanie zastąpiona przez nową rodzinę modeli R.S. Line. Producent zapowiada, że wygląd zewnętrzny oraz wewnętrzny wersji R.S. Line ma być bardziej dynamiczny.

Zmiany w kabinie obejmują ulepszony system informacyjny rozrywkowy z funkcjami Apple CarPlay i Android Auto, cyfrowy zestaw wskaźników oraz materiały wykończeniowe lepszej jakości. Wprowadzone zostały także nowe systemy bezpieczeństwa i systemy wspomagające kierowcę, w tym Highway&Traffic Jam Companion, który jest półautonomicznym systemem jazdy poziomu drugiego (możliwość aktywacji przy prędkościach od 0 km/h do 160 km/h).

Renault Megane 2020
Nowe zegary w Renault Megane 2020

Największa i najbardziej istotną nowością jest hybrydowy wariant typu plug-in w Megane E-Tech w wersjach hatchback i kombi. Konfiguracja napędowa składa się z silnika benzynowego o pojemności 1,6 l połączonego z jednostką elektryczną i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 9,8 kWh i łącznej mocy 160 KM. Megane E-Tech potrafi przejechać dystans do 60 kilometrów wyłącznie na prądzie.

Wszystkie tradycyjne silniki w ofercie Megane przeszły modyfikacje pozwalające na niższą emisję CO2 i mniejsze zużycie paliwa. W ofercie nie zabraknie motoru o pojemności 1,3 l i mocy 115 KM, 140 KM oraz 160 KM. Nowością w 2020 roku jest ekologiczny model o mocy 100 KM z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, katalog obejmuje motor o pojemności 1,5 l i mocy 95 KM oraz 115 KM (w obu przypadkach można wybrać manualną lub automatyczną przekładnie). Pod koniec 2020 roku do gamy dołączy silnik o pojemności 1,0 l TCe i mocy 120 KM.

Renault Megane 2020 plug-in hybrid
Renault Megane 2020 plug-in hybrid E-Tech

Nowe Renault Megane 2020 zadebiutuje podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie na początku marca. Do polskich salonów sprzedaży trafi latem.

Źródło: Renault