Nowa Toyota Aygo będzie dostępna z napędem hybrydowym i może być crossoverem

Kilka miesięcy temu Toyoty i grupa PSA ogłosili, że w 2021 zakończą wspólną produkcję trzech małych modeli – Citroena C1, Peugeota 108 i Toyotę Aygo. Umowa między francuskim i japońskim koncernem nie zostaje przedłużona, a to spowoduje, że od stycznia 2021 roku wyłącznym użytkownikiem fabryki w Kolinie w Czechach będzie Toyota.

Tymczasem japońscy włodarze marki ogłosili następną generację modelu Aygo. Trzecia generacja Aygo 2021 została potwierdzona przez szefa Toyota Europe, Johana Van Zyla. Oficjalnie ogłoszono również, że nowe Aygo zostanie w pełni opracowane w Europie i będzie produkowane dla europejskiego klienta.

Aygo jest doskonałym produktem marki, który przyciąga nowych i młodszych klientów, co potwierdza sprzedaż na poziomie 100 tysięcy egzemplarzy rocznie na całym świecie. Nowe Aygo spodziewane jest w 2021 roku lub na początku 2022 roku i bardzo możliwe, że otrzyma stylistykę inspirowaną crossoverami. Spodziewamy się zwiększonego prześwitu i wyższej pozycji siedzącej.

Toyota Aygo - render: Autocar.co.uk
Toyota Aygo – render: Autocar.co.uk

Wiadomo też, że oferta Aygo zostanie wzbogacona o model z napędem hybrydowym. Nie ma jednak mowy o wersji w pełni elektrycznej; pomysł ten został całkowicie zaniechany.

Obecna druga generacja Aygo została zaprezentowana w marcu 2014 roku. W 2018 roku model doczekał się faceliftingu zaprezentowanego podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Klienci mogą wybrać wyłącznie wersję z trzycylindrową jednostką benzynową o pojemności 1,0 l DOHC VVT-i, rozwijającą moc 72 KM i 93 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Aygo wyposażone w taki silnik osiąga pierwszą setkę w czasie 13,8 sekundy oraz maksymalnie rozpędza się do 160 km/h. W polskim cenniku Aygo startuje od nieco ponad 44 tysięcy złotych.

Źródło: Autocar