Koniec produkcji Volkswagena Amaroka w Europie: żegnaj solidny pickupie

Produkcja Volkswagena Amaroka, który jest dostępny w salonach sprzedaży od 2010 roku zostanie zakończona w maju w fabryce w Hanowerze.

Coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin ustalone przez Unie Europejską, zmusiły wielu producentów do dużych inwestycji w rozwój silników oraz analizy oferty modelowej. Wszystkie samochody z nieco większymi jednostkami muszą pożegnać się z europejskimi salonami.

Volkswagen Amarok Ultimate
Volkswagen Amarok

Volkswagen został zmuszony do zaprzestania produkcji Amaroka na rynku europejskim w maju tego roku, ponieważ oferowany wyłącznie z silnikiem V6 TDI o pojemności 3,0 l emituje 231 g/km CO2. To znacznie powyżej limitu w UE wynoszącego 147 g/km CO2 (wartość zalecana jako średnia w klasie lekkich samochodów użytkowych). To różnica wymagająca poważnych modyfikacji w silniku i całym układzie napędowym.

Volkswagen Amarok

Warto dodać, że wprowadzanie mniejszego silnika do Amaroka nie ma obecnie sensu. Amarok już był oferowany z jednostką wysokoprężną o pojemności 2,0 l TDI i nie sprzedawał się zbyt dobrze. Klienci rzucili się na Amaroka dopiero po wprowadzeniu wariantu 3,0 l V6 TDI – sprzedaż auta wzrosła o prawie 40 procent! To tylko dowodzi, że rynek europejski wciąż jest głodny mocniejszych pickupów.

Volkswagen Amarok 2017
Volkswagen Amarok 2017

Nowa generacja Volkswagena Amaroka oczekiwana jest na rynku dopiero w 2022 roku. Model będzie opracowany przez Forda (na podstawie Rangera) i dostępny z bardziej ekologicznym silnikiem. Nie wiemy, czy będzie to powrót do odświeżonego 2,0 l TDI Volkswagena, czy Niemcy postawią na 2,0 l TDCi Forda.

Volkswagen Tarok Concept
Volkswagen Tarok – być może zwiastuje nowego Amaroka.

Produkcja VW Amaroka będzie kontynuowana w zakładach Volkswagena w Argentynie oraz w nowo otwartej fabryce w Algierii. Wszystkie powstałe w wymienionych zakładach egzemplarze trafią do salonów spoza Europy.