Nadszedł czas, aby Peugeot 3008 przeszedł modernizacje, które pozwolą francuskiemu crossoverowi na kontynuację rywalizacji w bardzo popularnym segmencie „C” w Europie. Obecny model na rynku jest od października 2016 roku i w zeszłym roku sprzedaż na całym świecie spadła o 14 procent do 72.940 egzemplarzy. Dla porównania, Volkswagen Tiguan znalazł w tym samym czasie 143.790 nabywców. Nie jest to jednak dziwne, biorąc pod uwagę, że znacznie tańszy najnowszy model 2008 sporo urósł i jest tylko o 150 mm krótszy od większego (starego już) 3008.
Nowe 3008 na pewno otrzyma stylizację, którą poznaliśmy przy okazji modeli 208 i 508. W przedniej części nadwozia oznacza to charakterystyczne dla nowych Peugeotów pionowe światła do jazdy dziennej LED. Modyfikacje mogą nam pomóc wyobrazić sobie renderingi wykonane przez grafików francuskiego serwisu L’argus.
Według francuskiej prasy wewnętrzne zmiany obejmą głównie nowe systemy i montaż większego ekranu dotykowego. Nie zabraknie również zegarów wykonanych w technologii 3d i lepszych materiałów wykończeniowych.
Co do silników, w ofercie powinien pozostać wariant benzynowy o pojemności 1,2 l PureTech i mocy 130 koni mechanicznych oraz 1,6 l PureTech o mocy 180 koni mechanicznych. Nowością mają być dwa zelektryfikowane modele, w tym wariant hybrydowy w konfiguracji z silnikiem benzynowym 1,2 l. Wersja w 100 procentach elektryczna zostanie wyposażona w jednostkę opracowaną przez firmę Nidec.
Nowy Peugeot 3008 zadebiutuje jeszcze w tym roku, natomiast w europejskich salonach powinien pojawić się w październiku.