BMW 330e PHEV oferowane było do tej pory wyłącznie w wersji sedan. To się jednak niedługo zmieni, ponieważ BMW ogłosiło znaczną rozbudowę oferty hybrydowych modeli typu plug-in serii 3. Do sedana dołączy bardziej praktyczna odmiana Touring (kombi). Ponadto oba warianty mogą zostać wyposażone w napęd na wszystkie koła xDrive (standardowo napęd tylko na tył).
To oznacza, że oferta hybrydowych BMW serii 3 będzie obejmowała: BMW 330e Sedan, BMW 330e xDrive Sedan, BMW 330e Touring oraz BMW 330e xDrive Touring.
BMW 330e – bateria, zasięg elektryczny
Od strony technicznej wszystkie wersje 330e są wyposażone w ten sam zestaw akumulatorów o pojemności 12 kWh (użyteczna 10,4 kWh). Całkowity zasięg elektryczny wynosi od 55 kilometrów do 65 kilometrów, natomiast przyspieszenie do pierwszej setki trwa 6,1 sekundy (wersja Touring z napędem na tył) lub 6,2 sekundy (wersja xDrive Touring). Prędkość maksymalna to 220 km/h w przypadku wersji z napędem na tył Touring i 214 km/h w wersji xDrive Touring.
BMW 330e – moc, silnik, czas ładowania
Moc pochodzi z czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,0 l i mocy 184 KM, który współpracuje z ośmiobiegową przekładnią Steptronic i silnikiem elektrycznym o mocy 68 KM i szczytowej nawet 113 KM. Ładowanie od 0 do 80 procent ma trwać 5,7 h przy użyciu domowego gniazdka 230V. Łączna moc napędu wynosi 248 koni mechanicznych lub 290 koni mechanicznych przy wykorzystaniu maksymalnych parametrów silników, czyli w czasie pełnego wykorzystania pedału gazu.
Wersja z napędem na tył osiąga pierwszą setkę w czasie 5,9 sekundy lub 5,8 sekundy w przypadku wersji xDrive. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 230 km/h oraz 224 km/h.
Publiczny debiut hybrydowych BMW serii 3 typu plug-in odbędzie się na początku marca podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Ceny zostaną ogłoszone kilka tygodniu po prezentacji w Szwajcarii.