DS 9 oficjalnie: nowa limuzyna plug-in hybrid z Francji oparta na 508 L (zdjęcia, dane techniczne)

Marka DS Automobiles, która w 2014 roku została przekształcona z linii modelowej Citroena w osobną markę oferowała do tej pory tylko dwa modele – crossovera DS 3 Crossback oraz SUV-a DS 7 Crossback. Od teraz do oferty dołącza luksusowa limuzyna– model DS 9, którego grupa PSA przygotowywała od dłuższego czasu. DS 9 będzie flagowym i największym modelem marki DS Automobiles.

Zgodnie z oczekiwaniami, DS 9 został oparty na Peugeocie 508 L (przedłużona wersja 508 oferowana tylko w Chinach) z przodem i tyłem charakterystycznym dla modeli DS.

Peugeot 508 L
Peugeot 508 L

DS 9 – hybryda, bateria, silnik, zasięg. Nawet 360 KM

Od samego początku DS 9 będzie oferowany z nowym hybrydowym układem napędowym E-TENSE, w którego skład wchodzi turbodoładowany silnik benzynowy PureTech połączony z jednostką elektryczną o mocy 110 koni mechanicznych z baterią o pojemności 11,9 kWh. Łączna moc tej konfiguracji to 225 koni mechanicznych, natomiast DS 9 E-Tense potrafi przejechać do 50 kilometrów w trybie zerowej emisji do prędkości 135 km/h. Napęd współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Tryb elektryczny działa standardowo zawsze po uruchomieniu pojazdu i odzyskuje energię dzięki systemowi E-Save (system odzyskiwania energii podczas hamowania).

DS 9 – czas ładowania, moc ładowarki

Użycie ładowarki o mocy 7,4 kW pozwala naładować samochód w czasie 1 godziny i 30 minut z domowych lub publicznych punktów ładowania przy użyciu standardowego kabla.

DS 9 – będzie 360-konna hybryda (plug-in) z napędem na cztery koła

Dla zainteresowanych, którzy chcieliby jeszcze bardziej zaawansowany napęd hybrydowy, producent przewidział w przyszłości dwa nowe warianty – 250-konny z większym zasięgiem oraz 360-konny z napędem na cztery koła.

Dla miłośników tradycyjnej motoryzacji też mamy dobre informacje. W katalogu pojawi się wariant PureTech o mocy 225 koni mechanicznych. Każda wersja wyposażeniowa standardowo oferuje automatyczną skrzynię biegów o ośmiu przełożeniach.

DS 9 2020 – wykończenie wnętrza i komfort

Automobiles zapowiada użycie materiałów najlepszej jakości. Deska rozdzielcza została częściowo pokryta skórą Nappa, natomiast dzięki dużemu rozstawowi osi (2,9 m) pasażerowie siedzący na tylnej kanapie mają sporo miejsca na nogi. Oczywiście na pokładzie nie brakuje gadżetów, takich jak masaż w fotelach czy system audio FOCAL z funkcją tłumienia hałasu zewnętrznego.

A skoro przy komforcie jesteśmy, DS 9 został wyposażony w system DS ACTIVE SCAN SUSPENSION z kamerą skanującą drogę i przygotowującą samochód do nierównej nawierzchni. System DS Drive Assist pozwala się natomiast cieszyć kierowcy półautonomiczną jazdą na poziomie 2 do prędkości 180 km/h. Kamera na podczerwień znana z modelu DS 7 Crossback również będzie oferowana we flagowym DS 9.

Polski cennik modelu nie został jeszcze ujawniony. Warto jednak przypomnieć, że obecnie najdroższy DS 7 Crossback startuje od kwoty 139.900 złotych.