Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – 306 KM i wtyczka do ładowania

Toyota otwiera nowy ważny rozdział w historii modelu RAV4, oryginalneGO SUV-a, dzięki któremu klasa tych pojazdów stała się rozpoznawalna na całym świecie. Na europejskim rynku debiutuje model RAV4 Plug-in Hybrid.

Ta pierwsza hybrydowa wersja modelu RAV4 z możliwością ładowania z domowego gniazdka jest ukoronowaniem ponad 20 lat wiodącej pozycji japońskiej marki w dziedzinie technologii i wytwarzania hybrydowych zespołów napędowych. Jest to też najszybsza i najmniej szkodliwa środowisku RAV4 jaka kiedykolwiek została oficjalnie pokazana.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid dysponuje napędem hybrydowym plug-in o łącznej mocy 306 KM, który pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 6,2 sekundy. Japońscy inżynierowie postawili sobie również za cel stworzenie samochodu najlepszego w swojej klasie pod względem poziomu emisji CO2 i zużycia paliwa. Według danych WLTP Toyota RAV4 Plug-in Hybrid emituje 29 g/km CO2.

Toyota mocno zainwestowała w poprawę wydajności, jaką może zapewnić energia elektryczna. Opracowano zupełnie nowy akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności; nie znamy pojemności, ale mówi się o przynajmniej 10 kWh. Na jednym ładowaniu samochód jest w stanie przejechać do 65 kilometrów, natomiast maksymalna prędkość na silniku elektrycznym wynosi 135 km/h. Warto dodać, że prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 180 km/h.

Podstawą napędu jest silnik o pojemności 2.5 l DynamicForce. Tradycyjny motor zajmuje się napędzaniem przedniej osi, natomiast elektryczna jednostka napędza tylną oś.

Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid ma wejść do polskich salonów w drugiej połowie 2020 roku. Ceny zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.