Tak może wyglądać nowy Peugeot 308: premiera spodziewana na koniec roku

Druga generacja Peugeota 308 obchodzi swoje szóste urodziny. Francuzi muszą zaprezentować następcę, aby utrzymać 308 w czołówce mocno konkurencyjnego segmentu hatchbacków.

Plany zakładają powstanie nowego 308 na ulepszonej platformie EMP2, która posłuży również do produkcji nowego Opla Astry. Maksymalna długość samochodu wyniesie 430 cm, natomiast wysokość zmniejszy się o kilka milimetrów w celu poprawy komfortu, dynamiki i przede wszystkim obniżenia współczynnika oporu powietrza, skutkującego mniejszym spalaniem i niższą emisją CO2. Dynamika i oszczędność ma poprawić się nawet o 1/3 w porównaniu do poprzednika, głównie dzięki zwiększeniu udziału materiałów ze stali o wysokiej wytrzymałości (HTS) i ultra wysokiej wytrzymałości (UHTS).

Pod maskę trafią trzycylindrowe silniki, w tym 1.2 o mocy 110 KM, 130 KM i 155 KM. Na szczyt oferty wjedzie wersja z motorem o pojemności 1.6 l i mocy 200 KM. Mówi się także o wprowadzeniu wersji GTi z silnikiem o mocy nawet 300 KM, ale kilka miesięcy po prezentacji „cywilnej” wersji.

Najmocniejsza wersja benzynowa może otrzymać 48-woltową instalację elektryczną. Przygotowywany jest również całkowicie elektryczny model e-308. Francuzi pracują także nad nowym silnikiem wysokoprężnym 100 Blue i 130 Blue z turbodoładowaniem.

Prezentacja prototypowego modelu 308 odbędzie się na początku października 2020 roku podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu. Wersja produkcyjna powinna trafić na rynek w 2021 roku. Głównym konkurentem Peugeota 308 będzie Volkswagen Golf VIII.