Porsche 718 Cayman GTS 4.0 i Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – powrót silników sześciocylindrowych!

Wreszcie! Producent ze Stuttgartu-Zuffenhausen zdecydował o wprowadzeniu do oferty silnikowej Caymana i Boxstera jednostki o pojemności 4.0 l (wersja GTS). Sześciocylindrowy motor generuje prawie 400 KM oraz 419 Nm maksymalnego momentu obrotowego i zastępuje 2.5 l silnik czterocylindrowy, którego fani marki nie przyjęli zbyt ciepło. Co więcej, oba modele będą dostępne z sześciobiegową manualną przekładnią.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,5 sekundy, a maksymalna prędkość to 293 km/h.

Oba modele zostały również wyposażone w system aktywnego zarządzania zawieszeniem (nadwozie może być osadzone nawet o 20 mm bliżej ziemi), Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału, układ hamulcowy z tarczami 350 mm z przodu i 330 mm z tyłu (opcjonalnie ceramika), czarny przedni spojler, zmodyfikowane zderzaki oraz w 20-calowe koła w kolorze satynowym czarnym. Wewnątrz pojawiły się m.in. sportowe siedzenia z alkantarą.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 i Porsche 718 Boxster GTS 4.0 wejdą do niemieckich salonów pod koniec marca, w cenie odpowiednio 81.926 euro oraz 83.949 euro. W Polsce cennik jest jeszcze nieznany.