Oficjalna specyfikacja techniczna i zdjęcia elektrycznej Hondy E 2020

Elektryczna Honda E została po raz pierwszy zaprezentowana w formie pojazdu koncepcyjnego w 2017 roku, by następnie pokazać się w na targach w Genewie w 2019 roku również w formie prototypu i ostatecznie we wrześniu 2019 we Frankfurcie w wersji produkcyjnej. Honda E jest pierwszym modelem, który rozpoczyna elektryczny atak Hondy. Do 2025 roku wszystkie modele Hondy mają zostać zelektryfikowane.

Honda E została wyposażona w silnik elektryczny zamontowany na tylnej osi, który jest oferowany w dwóch wersjach mocowych. W podstawowej wersji Honda E generuje 136 KM, zaś w wersji Advance 154 KM, przy czym maksymalny moment obrotowy jest taki sam w obu wersjach i wynosi 315 Nm.

Małe miejskie elektryczne auto Hondy osiąga pierwszą setkę w czasie 9 sekund (wersja Advance 8,3 sekundy). Wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg na wartości 145 km/h. Warto zauważyć, że Honda E oferuje tryb sportowy, który dodaje lekkiego pazura.

Honda E stoi na 16-calowych koła, a akumulator litowo-jonowy zamontowany na podwoziu ma 35,5 kWh pojemności. Silnik elektryczny pozwala na przejechanie do 222 km w przypadku wersji standardowej oraz do 210 km w przypadku wersji Advance (17-calowe koła). E jest wyposażone w ładowarkę 100 kW z wtyczką CCS2, która pozwala naładować baterie do 80% w ciągu 30 minut. Korzystanie z publicznej ładowarki o mocy 4 kW wymaga poświęcenia około 4 godzin w celu pełnego naładowania. Ładowanie domową ładowarką o mocy 2,3 kW zajmuje prawie 19 godzin.

Honda E jest czteromiejscowym modelem i mierzy 3895 mm długości, 1750 mm szerokości i 1512 mm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2530 mm. Bagażnik pomieści 171 litrów bagażu lub 861 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Masa Hondy E wynosi od 1514 kilogramów do 1542 kilogramów, w zależności od wyposażenia. Platforma elektrycznej Hondy E charakteryzuje się idealnym rozkładem masy 50:50 i niskim środkiem ciężkości.

Wewnątrz przed oczami kierowcy znajduje się 8,8-calowy wyświetlacz TFT wyświetlający podstawowe informacje o pojeździe, natomiast większą część deski rozdzielczej zajmują dwa 12,3-calowe ekrany dotykowe LCD. Działanie interfejsu można przyrównać do smartfona. Najbardziej charakterystycznym elementem odróżniającym model E od innych są elektroniczne lusterka wsteczne.

Na rynku niemieckim Honda E została wyceniona od 33.850 euro, co w przeliczeniu wynosi około 144.000 złotych. W Polsce na oficjalny cennik musimy jeszcze poczekać.