Kilka miesięcy temu poznaliśmy długo oczekiwanego nowego Defendera. Główne zainteresowanie mediów przeniosło się więc na pozostałe modele producenta z Wielkiej Brytanii, a w szczególności na Range Rovera oraz Range Rovera Sport. Według najnowszych doniesień brytyjskiej prasy, piąta generacja Range Rovera spodziewana jest w 2021 roku, natomiast Range Rovera Sport w 2022 roku. Modele powstaną na nowej platformie modułowej (MLA), która dzięki zastosowaniu aluminium jest lżejsza niż obecna i dostosowana do zastosowania napędów hybrydowych, hybrydowych typu plug-in oraz elektrycznych.
Range Rover Sport w 2022 roku będzie prawdopodobnie oferowany zarówno w wersji tzw. „miękkiej hybrydzie”, jak i w wariancie hybrydowym typu plug-in z sześciocylindrowym silnikiem. Spodziewamy się również wersji całkowicie elektrycznej z jednym lub dwoma silnikami elektrycznymi i akumulatorami litowo-jonowymi o pojemności do 100 kWH, które pozwolą na przejechanie przynajmniej 400 km.
Pod względem stylistycznym nie należy spodziewać się poważnych zmian, a raczej ewolucji inspirowanej modelami Defender, Velar i Evoque. Wszystko to z jeszcze bardziej luksusowym wnętrzem i zaawansowaną technologią.
Nowe modele Range Rover oraz Range Rover Sport mają być najbardziej zaawansowanymi technicznie samochodami Range Rovera, jakie kiedykolwiek wyjechały z fabryki w Solihull.
Źródło: Autocar.co.uk