Elektryczny Lexus UX 300e oficjalnie: 300 km na jednym ładowaniu

Lexus oficjalnie poinformował o wprowadzeniu do sprzedaży w Europie elektrycznego modelu UX 300e. Model ten napędzany jest wyłącznie jednostką elektryczną zamontowaną pod maską, która generuje 204 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cała energia pochodzi z akumulatora litowo-jonowego umieszczone pod podłogą samochodu – ma 54,3 kWh pojemności i pozwala przejechać do 300 km (WLTP).

Lexus UX 300e osiąga pierwszą setkę w czasie 7,5 sekundy oraz prędkość maksymalną 160 km/h. Ładowanie UX 300e z ładowarki AC 6,6 kW trwa 7 godzin. Z ładowarki prądu stałego DC 50 kW czas ładowania zajmuje zaledwie 50 minut do 80% pojemności akumulatora.

UX 300e waży około 1900 kg i ma zmieniony układ zawieszenia (zamontowano nowe amortyzatory, aby poradziły sobie z dodatkową masą). Ponadto Lexus zainstalował specjalny system Active Sound Control (ASC), który podczas jazdy wytwarza dźwięk ostrzegający pieszych o nadjeżdżającym samochodzie.

Jeśli chodzi o stylistykę, model elektryczny nie różni się bardzo od modelu z silnikiem tradycyjnym. Zmiany obejmują kilka aerodynamicznych dodatków, prześwit zmniejszony o 20 mm, bardziej aerodynamiczne koła i w środku nową grafikę deski rozdzielczej. Warto dodać, że Lexus oferuje również specjalną aplikację mobilną przeznaczoną dla modeli elektrycznych, dzięki której można podglądać np. aktualny stan naładowania pojazdu.

Sprzedaż Lexusa UX 300e rozpocznie się w Europie w drugiej połowie 2020 roku. W Polsce samochód pojawi się dopiero w połowie 2021 roku.