BMW serii 3: nowy silnik 318i i miękka hybryda w dieslu 320d

Tej wiosny BMW odświeży swoją ofertę na model serii 3. Nowością będzie wariant 318i, który chowa pod maską czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. BMW 318i 2020 będzie dostępne jako sedan (G20) oraz Touring (G21) i generuje 156 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego (motor współpracuje z 8-biegową automatyczną przekładnią).

BMW 318i osiąga pierwszą setkę w czasie 8,4 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 223 km/h. Średnie deklarowane przez producenta spalanie wynosi przy tym 5,3 – 5,7 l paliwa na 100 km (emisja CO2 120-130 g/km).

BMW 318i Touring przyspiesza do 100 km/h w nieco gorszym czasie – 8,7 sekundy. Osiąga też mniejszą prędkość maksymalną – 220 km/h. Średnie spalanie wynosi od 5,7 l do 6,2 l paliwa na 100 km (emisja CO2 130-140 g/km).

Wiosenne zmiany dotyczą także silnika modelu 320d. Od teraz standardowo będzie to tzw. „miękka hybryda” (w wersji z napędem na tył oraz xDrive). To oznacza instalację 48V, która zastępuje rozrusznik i pozwala na uzyskanie dodatkowych 11 KM (silnik będzie mógł się wyłączać poniżej prędkości 15 km/h). Warto dodać, że zmiana ta dotyczy również modeli X3 20d oraz X4 20d. Z tym samym silnikiem dostępne w marcu 2020 roku będzie również BMW 120d (2.0 l o mocy 190 KM).