BMW M340d xDrive 2020 ostatecznie wejdzie do Europy: będzie kombi i limuzyna

Plotki okazały się prawdą. Po sieci krążą zdjęcia z konfiguratora BMW serii 3, które dowodzą, że w europejskich salonach sprzedaży BMW będzie dostępna „trójka” z mocnym silnikiem wysokoprężnym. Co więcej, BMW M340d xDrive powstanie nie tylko jako wariant Touring, ale również jako sedan. Pod względem stylistycznym samochód wygląda prawie identycznie jak benzynowy odpowiednik, M340i.

Wariant M Performance benzynowej serii 3 może być wyposażony w napęd na tył lub napęd na wszystkie cztery koła xDrive. W przypadku M340d dostępny będzie tylko napęd na cztery koła xDrive. Sześciocylindrowy diesel o pojemności 3.0 l i mocy 340 KM generuje aż 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego – według informacji od holenderskiego Auto Week. Dla przypomnienia, w modelach X3M40d i X4M40d maksymalny moment obrotowy wynosi 680 Nm.

BMW M340d xDrive w wersji sedan osiągnie pierwszą setkę w czasie 4,6 sekundy. Wersja benzynowa potrzebuje na to 4,4 sekundy. Kombi M340d Xdrive od 0-100 km/h rozpędzi się w czasie o 0,2 sekundy gorszym – 4,8 sekundy (0,3 sekundy gorszym od benzyny). Prędkość maksymalna w przypadku wszystkich egzemplarz została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Motor wysokoprężny będzie wyposażony w funkcję „żeglowania” na wyłączonym silniku.

Spalanie to bez wątpienia największy atut M340d xDrive. W wersji sedan średnie spalanie ma wynosić 5,3 l oleju napędowego na 100 km. Wersja Touring zadowoli się przynajmniej 5,4 l oleju napędowego na 100 km. Wersja benzynowa pali kilka litrów więcej.

BMW M340d xDrive w najbliższym czasie zostanie oficjalnie zaprezentowane przez bawarskiego producenta. Model powalczy głównie z Audi S4, które również oferowane jest z jednostką wysokoprężną o mocy 340 KM.