Plotki okazały się prawdą. Po sieci krążą zdjęcia z konfiguratora BMW serii 3, które dowodzą, że w europejskich salonach sprzedaży BMW będzie dostępna „trójka” z mocnym silnikiem wysokoprężnym. Co więcej, BMW M340d xDrive powstanie nie tylko jako wariant Touring, ale również jako sedan. Pod względem stylistycznym samochód wygląda prawie identycznie jak benzynowy odpowiednik, M340i.
Wariant M Performance benzynowej serii 3 oferuje wybór między napędem na tył lub napędem na wszystkie koła xDrive. W przypadku M340d dostępny będzie tylko napęd na cztery koła xDrive. Sześciocylindrowy diesel o pojemności 3.0 l i mocy 340 KM generuje aż 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego – według informacji od holenderskiego Auto Week. Dla przypomnienia, w modelach X3M40d i X4M40d maksymalny moment obrotowy wynosi 680 Nm.
BMW M340d xDrive w wersji sedan osiągnie pierwszą setkę w czasie 4,6 sekundy. Wersja benzynowa potrzebuje na to 4,4 sekundy. Kombi M340d Xdrive od 0-100 km/h rozpędzi się w czasie o 0,2 sekundy gorszym – 4,8 sekundy (0,3 sekundy gorszym od benzyny). Wszystkie egzemplarze mają ograniczoną prędkość do 250 km/h. Wersja z silnikiem wysokoprężnym ma funkcję „żeglowania” na wyłączonym silniku.
Spalanie to bez wątpienia największy atut M340d xDrive. W wersji sedan średnie spalanie ma wynosić 5,3 l oleju napędowego na 100 km. Wersja Touring zadowoli się przynajmniej 5,4 l oleju napędowego na 100 km. Wersja benzynowa pali kilka litrów więcej.
Niedługo BMW M340d xDrive zostanie oficjalnie zaprezentowane przez producenta. Konkuruje on głównie z Audi S4, które również ma silnik wysokoprężny o mocy 340 KM.