Aston Martin DBX oficjalnie (2020)

Oto pierwszy w historii SUV marki Aston Martin. Od kilku lat widzieliśmy wyłącznie zdjęcia szpiegowskie oraz słuchaliśmy wielu plotek. Teraz mamy oficjalne zdjęcia Aston Martina DBX.

Aston Martin DBX chowa pod maską 4.0 l silnik V8 turbodoładowany AMG, który rozwija moc 550 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego (automatyczna skrzynia biegów i napęd na wszystkie koła). Czas potrzebny do uzyskania pierwszej setki to 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna nie została podana, ale z pewnością jest większa niż 290 km/h – „Zielone piekło”, czyli tor Nordschleife DBX pokonał w mniej niż 8 minut.

Aston Martin DBX został wyposażony w skuteczniejsze hamulce niż DBS Superleggera, adaptacyjne zawieszenie, tylne światła LED, panoramiczny szklany dach, trójramienną skórzaną kierownicę, skórzane wnętrze połączone z alkantarą, cyfrowe zegary (12,3-cala), duży ekran dotykowy systemu multimedialnego (10,25-cala)… Bagażnik ma pojemność 823 litry, natomiast po złożeniu kanapy wartość wzrasta do 1540 litrów.

Niektóre informacje mówią, że DBX w przyszłości będzie oferowany w wersji z silnikiem V12 oraz hybrydowym wariantem plug-in.

DBX będzie produkowany w nowej fabryce w Walii od drugiego kwartału 2020 roku, a dostawy do pierwszy klientów powinny ruszyć w drugiej połowie 2020 roku.

Aston Martin dąży do tego, aby DBX konkurował z najlepszymi SUV-ami, koncentrując się przede wszystkim na Porsche Cayenne. DBX powstał na platformie Aston Martina, która w przyszłości posłuży również do zbudowania nowego sedana i SUV-a Lagondy.

Roczna produkcja DBX nie przekroczy 5000 egzemplarzy. Cena w Niemczech startuje od 193.500 euro.