Renault Espace nie jest zwykłym rodzinnym minivanem. To auto, które aspiruje do klasy premium i oferuje naprawdę dużo. 225-konny testowany wariant to świetna propozycja dla głowy rodziny, która pragnie połączyć odpowiednią dynamikę z ekonomią na przyzwoitym poziomie.

Na samym wstępie należy przyznać, że bryła nadwozia Espace wygląda bardzo atrakcyjnie i przykuwa uwagę całego otoczenia. Wewnątrz panuje podobna atmosfera – jest nowocześnie i przytulnie, a pasażerowie mogą wybrać m.in. kolor podświetlenia wnętrza czy sterować wszystkimi funkcjami z 8,7-calowego dotykowego ekranu. Stylistyka nadwozia daje wrażenie obcowania z samochodem z trzeciego tysiąclecia.

Wszyscy w kabinie Espace znajdą dla siebie doskonałą pozycję do podróżowania. Jest cicho i luksusowo. Kierowca i pasażer siedzący obok mają dodatkowo możliwość wymasowania się na wygodnych fotelach. Co więcej w zagłówkach na przednich fotelach zamontowano “mini telewizory”, które z pewnością umilą dłuższą podróż szczególnie najmłodszym członkom rodziny. Materiały użyte do wykończenia wnętrza stoją na wysokim poziomie i właściwie trudno jest znaleźć jakieś wady. Ale to nie oznacza, że ich nie znalazłem. W testowanym egzemplarzu prawe drzwi podczas otwierania nieprzyjemnie trzeszczą, a wyświetlacz HUD żyje własnym życiem i zdarza się, że odmawia współpracy podczas wysuwania.

A gdy trzeba przewieźć wózek…

Espace jest jednym z tych samochodów, które nie protestują, gdy postanowimy przewieźć wielofunkcyjny wózek dziecięcy z wszystkimi dedykowanym do niego elementami. Mój wózek to model Frontera 2w1 firmy Caminizaprojektowany i produkowany w Polsce. Wybór na ten model padł przede wszystkim ze względu na atrakcyjny wygląd, ale też nieprawdopodobną łatwość przekształcenia gondoli w wózek spacerowy – ten proces trwa zaledwie kilka sekund. Mało tego – konstrukcja wózka współpracuje też z fotelikiem samochodowym, ale o tym będziecie mogli przeczytać przy okazji testu innego samochodu.

  • Frontera tworzona jest przez doświadczonych specjalistów, którzy rozumieją potrzeby rodziców. Każdy egzemplarz jest przez nich przygotowywany z dbałością o potrzeby Twojej rodziny. Produkty Camini są projektowane i produkowane wyłącznie w Polsce.
  • Fronterę intuicyjnie dostosujesz do potrzeb Twojego dziecka i Twoich. W prosty sposób możesz m.in.: zmienić ustawienie oparcia i podnóżka, przedłużyć daszek, zmienić funkcję (gondola/spacerówka), przygotować wózek do transportu.
  • Maluszek słodko ułoży się w przestronnym wnętrzu gondoli lub wygodnie rozparty będzie podziwiał świat ze spacerówki. Drgania tłumią amortyzatory o regulowanej czułości. Co równie ważne koła mają grube gumowe opony, a ich wypełnienie stanowi specjalny żel – są bezobsługowe, nie musisz wozić ze sobą pompki, dętki lub łatek.

Źródło: camini.pl

Ważące około 1.8 tony Renault Espace cechuje się odpowiednią dynamiką. 1,8 l silnik o mocy 225 KM przyspiesza żwawo i pozwala na bezpieczne wyprzedzanie i komfortową jazdę po drogach szybkiego ruchu i autostradach. Co więcej, duża moc idzie tutaj w parze z niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Dlatego jeśli z powodu ekonomii zastanawiasz się nad wariantem wysokoprężnym, warto żebyś wiedział o tym, że podczas testu Renault Espace 1.8 225 KM zużywało około 7 l paliwa na 100 km, co w tej klasie jest wynikiem doskonałym.

Zawieszenie doskonale radzi sobie z nierównościami, a jednocześnie świetnie pokonuje zakręty. Jest to głównie zasługa systemu skrętnych czterech kół 4Control, który zapewnia lepszą elastyczność, jednocześnie ułatwiając manewrowanie.

W Espace rodzina poczuje się przestronnie, bardzo wygodnie, futurystycznie i ekstrawagancko. We francuskim “statku na kołach” nie brakuje nowoczesnych systemów. Espace jest autem takim, jakim powinien być. Nawet cena wydaje się odpowiednia. Najtańszy egzemplarz wyposażony w najsłabszy silnik benzynowy startuje od 120.900 złotych. Moja testówka kosztuje 168.900 złotych, ale mówimy tutaj o najbogatszej wersji Initiale Paris z 225-konnym silnikiem benzynowym pod maską, który pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 7,6 sekundy oraz maksymalnie rozpędzenie do 224 km/h.