Nissan LEAF szybuje w całej Europie, w ślad za wzrostem zainteresowania samochodami elektrycznymi. Prawdziwym fenomenem jest Norwegia, gdzie klienci wybierają elektrycznego Nissana LEAF częściej niż jakikolwiek inny model samochodu osobowego.

W 2018 roku Norwegowie kupili ponad 12 000* Nissanów LEAF. Sukces odniesiony na tamtejszym rynku ma związek z faktem, że kraj ten zdecydowanie postawił na zrównoważony rozwój.

Konsekwentnie wysoki popyt zapewnił Nissanowi LEAF pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych samochodów elektrycznych w całej Europie w 2018 roku, z ponad 40 000* egzemplarzy sprzedanych na kontynencie.

W celu utrzymania pozycji modelu LEAF jako najbardziej konkurencyjnego samochodu elektrycznego na rynku Nissan zaprezentował niedawno dwie nowe wersje przeznaczone na rynek europejski. Nowa edycja limitowana LEAF e+ 3.ZERO, wyposażona w akumulator o pojemności zwiększonej do 62 kWh, wyróżnia się lepszymi osiągami i zasięgiem do 385 km** na jednym ładowaniu.

Z kolei nowy Nissan LEAF 3.ZERO z akumulatorem o mocy 40 kWh wnosi do najlepiej sprzedającego się pojazdu elektrycznego w Europie 8-calowy ekran systemu multimedialnego oferujący dodatkowe usługi oparte na połączeniu z Internetem, takie jak nawigacja door-to-door. Wraz z wprowadzeniem na rynek europejski wersji LEAF 3.ZERO udostępniona zostanie także udoskonalona wersja aplikacji NissanConnect EV. Oprócz dostępu do usług opartych na łączności z Internetem samochód wyróżnia się nowymi kolorami i opcjami wyposażenia, takimi jak kontrastujący z nadwoziem dach pozwalający na większy zakres personalizacji i dodatkowo podnoszący atrakcyjność elektrycznego Nissana.

Ken Ramirez, pierwszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe, powiedział: „Najnowszy komunikat jest wyrazem optymistycznych prognoz dla naszej oferty samochodów elektrycznych na 2019 rok. Fakt, że Nissan LEAF wciąż jest pierwszym wyborem nabywców samochodów elektrycznych w Europie to potwierdzenie uniwersalności przedstawiciela koncepcji Nissan Intelligent Mobility — zwłaszcza w sytuacji, gdy na rynku pojawia się coraz więcej rywali”.

Na szczególną uwagę zasługuje sukces sprzedażowy w Norwegii. Przykład tego kraju pokazuje, że opracowany przez Nissana elektryczny ekosystem w relatywnie krótkim czasie przyczynił się do popularyzacji stylu życia uwzględniającego zasady zrównoważonego rozwoju. Dzięki atrakcyjniejszej gamie wersji możemy spodziewać się, że w najbliższych miesiącach jeszcze więcej klientów zdecyduje się na samochody elektryczne”.

Nissan LEAF pozostaje też najlepiej sprzedającym się w historii samochodem elektrycznym na świecie — od premiery modelu w 2010 roku sprzedano go już w liczbie ponad 380 000 egzemplarzy.

Zarówno edycja limitowana Nissan LEAF e+ 3.ZERO, jak i Nissan LEAF 3.ZERO mogą już być zamawiane u dealerów, a pierwsze dostawy są spodziewane odpowiednio latem i w maju 2019 roku.

* Sprzedaż Nissana LEAF w 2018 r.: Norwegia: 12 303 szt., Europa: 40 699 szt.

** Zasięg prognozowany przez Nissana na podstawie testów w cyklu mieszanym według standardu WLTP. Ostateczne, oficjalne dane dotyczące zasięgu dla wersji limitowanej LEAF e+ 3.ZERO zostaną podane w terminie późniejszym w 2019 r.