Porsche 911 992 (2018). Więcej mocy, aluminium i wersja hybrydowa

Porsche zaprezentuje nowe, dziewiąte pokolenie modelu 911 w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Debiutujący prawdopodobnie podczas Salonu Motoryzacyjnego w Los Angeles, nowe 911 992 wyznaczy nowe standardy w niemal każdym aspekcie.

Najbardziej znaczącą zmianą będzie zastosowanie zupełnie nowej platformy, która w przyszłości posłuży również przy prezentacjach następnych generacji modeli Audi R8 oraz Lamborghini Huracan. Nowa platforma ma być wykonana z szeregu wymiennych modułów.

Konstrukcja samochodu zostanie wykonane w głównej mierze z aluminium wraz ze stalą o wysokiej wytrzymałości. Taki zabieg spowoduje, że 911 992 będzie mocniejsze i twardsze niż kiedykolwiek wcześniej. Ponadto, silnik będzie jeszcze głębiej zamontowany, co pozwoli na uzyskanie najlepszego rozkładu masy w historii 911.

Porsche na początku sprzedaży będzie oferować modele Carrera i Carrera S z 3,0 l silnikiem turbodoładowanym o sześciu cylindrach. Motor zostanie jednak poddany modyfikacjom, które pozwolą na uzyskanie więcej mocy, mniejszego zużycia paliwa oraz zmniejszenia emisji.

Carrera zyska prawdopodobnie +20 KM w porównaniu do obecnego modelu, co daje w sumie 390 KM. Moc Carrery S zostanie zwiększona o 30 KM do 450 KM. Obie wersje będą standardowo napędzane na tylną oś za pomocą 7-biegowej manualnej lub dwusprzęgłowej automatycznej przekładni.

Co ciekawe, 911 992 zostanie podobno pierwszym modelem 911 bez wolnossącego silnika. Mówi się o turbodoładowanym wariancie w nowym GT3.

Oczywiście oferta zostanie wzbogacona o wariant hybrydowy, ale szczegóły w tym temacie nie są jeszcze znane.