Nowe BMW X5 (G05) 2019. Pełne dane techniczne, zdjęcia i wymiary

Oto oficjalnie nowe BMW X5 (G05) 2019. Samochód został przeprojektowany i nabrał zdecydowanie agresywniejszego charakteru. Długość nadwozia wzrosła o 36 mm, podczas gdy rozstaw osi zwiększył się aż o 42 mm, do 2,96 m. Pojemność bagażnika wzrosła do 845 litrów do nawet 1860 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Co ważne, od października będzie oferowana wersja z trzema rzędami siedzeń.

Wewnątrz nowe BMW X5 oferuje materiałY zdecydowanie lepszej jakości i bardziej zaawansowaną technologię. Menu 12,3-calowego ekranu systemu informacyjny-rozrywkowego zostało ulepszone, natomiast kierowca widzi przed sobą cyfrowy zestaw wskaźników. Gdzie indziej, X5 ma chromowane otwory wentylacyjne, dodatkowe oświetlenie LED, a nawet cupholdery z funkcją chłodzenia oraz podgrzewania.

BMW oferuje czterostrefowy system klimatyzacji i 30% większy panoramiczny dach. Opcjonalnie będzie można zamówić 20-głośnikowy system audio Bowers&Wilkins Diamond Surround oraz system rozrywki na tylnym siedzeniu, który zawiera dwa 10,2-calowe wyświetlacze i odtwarzacz Blu-Ray.

Cztery silniki dostępne na starcie

Nowe X5 będzie początkowo oferowane z czterema jednostkami napędowymi, w tym z 3,0 l silnikiem sześciocylindrowym o mocy 340 KM i 450 Nm. Poszukujący większych wrażeń z pewnością skuszą się na model X550i z 4,4 l V8 o mocy 462 KM oraz 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Co ważne pomimo panującego trendy usuwania silników wysokoprężnych z oferty przez innych producentów BMW na razie zostaje przy silnikach diesla. X5 będzie dostępne z dwoma wariantami – 3,0 l o mocy 265 KM oraz 3,0 l o mocy 400 KM i 760 Nm pod maską modelu X5M50d.

Bez względu na to, który silnik zostanie wybrany, wszystkie zostaną połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która wysyła moc na wszystkie koła. Kolejne silniki zostaną dodane w przyszłości, w tym model hybrydowy oraz wysokiej wydajności X5 M.

Przeprojektowane X5 jest teraz standardowo wyposażone w system Dynamic Damper Control. Model może być również wyposażony zawieszenie pneumatyczne, które obniży pojazd, aby ułatwić załadunek lub podnieść wysokość jazdy o 40 mm.

Dostępnych będzie wiele systemów wspomagania kierowcy, w tym znane opcje, takie jak asystent pasa ruchu i asystent korków. Nowym dodatkiem jest system awaryjnego zatrzymywania, który bezpiecznie zatrzyma pojazd, jeśli kierowca straci przytomność lub zasłabnie.

Cennik zostanie ogłoszony w późniejszym terminie.