Sprawdzamy, czy w dzisiejszych czasach opłaca się kupować nowe auto

Jeżeli jesteś na etapie wyboru samochodu, który będzie służył Tobie przez następne lata, to na pewno zapoznałeś się z bogatą ofertą producentów. Praktycznie każda szanująca się marka dysponuje modelami samochodów z zupełnie różnych segmentów, od małych miejskich hatchbacków, przez bezpieczniejsze SUVy po limuzyny i pickupy. Nie będąc obecnym w temacie, ciężko połapać się w ofertach dilerów, którzy nie ukrywajmy – zawsze przekonują o wyższości swojego produktu nad innymi.

Jak się w tym wszystkim połapać, od czego zacząć poszukiwania i przede wszystkim na co zwrócić uwagę przy wyborze samochodu?

Chyba nikt nie ma wątpliwości, że najpewniej jest kupić nowy samochód. Używane modele często bywają bardzo zużyte i wymagają gruntownej odnowy nie tylko stylistycznej, ale również mechanicznej. I jeśli myślisz, ze nie stać Cię na nowy samochód – jesteś w błędzie.

Pod lupę wziąłem małe miejskie hatchbacki. Samochody, które są jednymi z najchętniej wybieranych przez polskich klientów. Rynek obejmuje wiele modeli, w tym Forda Fiestę, Renault Clio czy Volkswagena Polo. Ten ostatni traktowany jest przez niezależnych testerów za najlepsze auto w swojej klasie i dostępne za przyzwoite pieniądze. Nowy Volkswagen Polo został wybrany najlepszym samochodem miejskim w największym plebiscycie motoryzacyjnym w Polsce “Auto Lider” (oddano 159.000 głosów). Na jego podstawie postaram się udowodnić, że zakup nowego pojazdu się opłaca.

Załóżmy, ze masz do wydania 50.000 zł. Zależy Ci na bezpieczeństwie oraz wygodzie. Nowe Polo startuje od niespełna 45.000 zł za wersję z silnikiem 1.0 o mocy 65 KM. Co otrzymujesz za tę cenę?

Nowy samochód z zerowym przebiegiem. Ponadto, nowe Polo już w standardzie jest wyposażone w mnóstwo systemów bezpieczeństwa, w tym ESP, Isofix, poduszki powietrzne dla wszystkich pasażerów, sygnalizację spadku ciśnienia w oponach, system wykrywający pieszych, a nawet w… system front assist z funkcją automatycznego hamowania w mieście. Idealne rozwiązanie dla roztargnionych, które pozwoli uniknąć zderzenia np. podczas jazdy w korkach. Kilkuletnie samochody, a nawet konkurencyjne modele często nie dysponują tak zaawansowaną technologią dostępną w małym hatchbacku.

Co więcej, nowy Volkswagen Polo jest szerszy, wyższy i ma większy rozstaw osi; jest większy nawet od uchodzącej za wygodną i rodzinną Skodę Octavię pierwszej generacji! To powoduje, że każdy z pasażerów znajdzie dla siebie odpowiednią ilość przestrzeni.

Bezpieczeństwo? Nowe Polo otrzymało aż pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Nowe auto wiążę się również z udzieloną gwarancją, czyli wyeliminowaniem jakichkolwiek kosztów w przypadku ewentualnej usterki oraz brakiem stresu związanego z naprawą. Coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin sprawiają, że właściciele starych samochodów nie mogą wjechać do ścisłych centrów miast. Nowe Polo zostało opracowane zgodnie z najnowszymi przepisami, które przyczyniają się do ochrony środowiska. Na korzyść przemawia również codzienna eksploatacja, taka jak tankowanie. Nowe Polo zużywa niewielki ilości paliwa. Producent podaje średnio zaledwie 4,0 l paliwa na 100 km, czyli około 20 złotych za każde przejechane 100 km.

Ile to kosztuje?

Nowy Volkswagen Polo startuje w cenniku od około 45.000 zł. Miesięczna rata wychodzi 340 zł przy wkładzie własnym 13 347 zł. Należy doliczyć 1500 złotych za ubezpieczenie komunikacyjne.

Musisz przyznać, że nie są to wysokie kwoty. Konkurencyjne samochody często kosztują więcej. Nowy Volkswagen Polo to propozycja zdecydowanie warta przemyślenia.

””
””

Artykuł przygotowany we współpracy z Volkswagen Polska.