Hyundai i30 N (2017). To początek nowej, wielkiej historii

W niemieckim Dusseldorfie Hyundai zaprezentował dziennikarzom swoją pierwszą wizję sportowego hatchbacka. Jest to usportowiona wersja popularnego modelu i30, nazwana i30 N.

Literka N ma kilka znaczeń. Po pierwsze – zamysł stworzenia takiego auta powstał w miejscowości Namyang. Po drugie – auto było testowane i rozwijane na Nurburgringu. A po trzecie – kształt litery 'N’ podobny jest do szykany, czyli naturalnego środowiska Hyundaia i30 N.

Pod maską znajdziemy 2-litrową jednostkę benzynową z turbosprężarką. Silnik ten generuje 250 KM oraz 353 Nm. Jeśli ktoś ma ochotę na nieco więcej, wystarczy dokupić pakiet Performance, który zwiększy moc do 275 KM. Przyspieszenie do 100 km/h standardowej odmiany i30 N zajmuje 6.4 sekundy, natomiast i30 N Performance Package 6.1 sekundy. W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Silnik przekazuje moc na przednią oś za pomocą manualnej skrzyni biegów.

Sam pakiet Performance zawiera w sobie dodatkowo 19-calowe felgi z wyczynowymi oponami Pirelli P-Zero, wydajniejszy układ hamulcowy z czerwonymi zaciskami z logo 'N’, elektroniczną szperę (E-LSD) oraz układ wydechowy z regulacją głośności.

Hyundai i30 N posiada pięć trybów jazdy: Eco, Normal, Sport, N oraz N Custom. W trybie N amortyzatory stają się sztywniejsze, układ kierowniczy zmienia swoją charakterystykę a pedał gazu szybciej reaguje na nasze polecenia. Tryb N Custom pozwala na dostosowanie ustawień do naszych potrzeb.

Wewnątrz znajdziemy nowe fotele, nową kierownicę oraz 5- lub 8-calowy ekran dotykowy sterujący systemem infotainment. Sportowy charakter samochodu podkreślają również systemy Launch Control oraz Rev Match.

Na rynku Hyundai i30 N pojawi się pod koniec 2017 roku.