W końcu nadszedł ten moment. Przed Wami oficjalna premiera najmocniejszej 911’stki jaką kiedykolwiek wyprodukowało Porsche. Poznajcie najnowsze GT2 RS!
Zacznijmy może od silnika. Pod pokrywą znajdziemy 3.8-litrowy 6-cylindrowy bokser. Podstawą do jego stworzenia była jednostka wyciągnięta żywcem z 911 Turbo S. Zainstalowano jednak większe turbosprężarki oraz poprawiono system chłodzenia dodając między innymi natrysk wody na intercoolery. W rezultacie udało się uzyskać aż 700 KM oraz 750 Nm. Silnik sprzężono z dwusprzęgłową przekładnią PDK o siedmiu przełożeniach, a o odprowadzanie spalin dba zupełnie nowy tytanowy układ wydechowy. Osiągi? Przyspieszenie do 100 km/h w 2.8 sekundy. Prędkość maksymalna 340 km/h.
GT2 RS standardowo oferowany będzie z ceramicznym układem hamulcowym PCCB. Na przednie koła o średnicy 20 cali nałożono opony w rozmiarze 265/35, a na tylne, 21-calowe felgi naciągnięto opony 325/30.
Jeśli chodzi o wygląd, co tu dużo mówić – jest jeszcze bardziej agresywnie niż w przypadku GT3 RS. A przyznacie, że ciężko było sobie to wyobrazić. Jeszcze większe wloty powietrza, jeszcze większe skrzydło na tylnej klapie, i jeszcze więcej karbonu widocznego gołym okiem. Aby uczynić auto jeszcze lżejszym, przedni bagażnik wykonano z włókna węglowego, a dach z magnezu. Masa własna GT2 RS wynosi 1,470 kg z pełnym bakiem.
Jeśli jednak komuś by to nie wystarczało, Porsche będzie oferowało opcjonalny pakiet Weissach, który sprawi, że Wasze GT2 RS będzie o około 30 kilogramów lżejsze. W skład pakietu wchodzą magnezowe felgi oraz jeszcze więcej elementów zastąpionych karbonowymi. Koszt to około €27,000.
Wnętrze standardowo wykończone jest czarną skórą, czerwoną alkantarą oraz włóknem węglowym. Przyznajcie, że w takiej kombinacji kolorystycznej wygląda obłędnie. Dodatkowo klienci będą mogli zakupić specjalny zegarek Porsche Design wykonany z tytanu.
Pierwsze egzemplarze GT2 RS powinny pojawić się u klientów pod koniec roku, cena każdego z nich zacznie się od około €255,000.