Volkswagen przedstawił swoje plany na obecny rok

Pod koniec zeszłego tygodnia pisaliśmy o doniesieniach w sprawie zbliżającego się wycofania z gamy Volkswagena bez przewidywanych następców modeli Beetle i Scirocco. Krok ten motywowany byłby oszczędnościami z racji afery Dieselgate oraz braku opłacalności w inwestowaniu w tak niszowe segmenty, do jakich należą wymienione trzydrzwiowe modele.

W świecie nie ma jednak próżni i wolne miejsce w szerokim portfolio marki po wycofanych autach zajmą już niebawem inne, nowe modele z niezapełnionych przez Volkswagena wcześniej segmentów. Przedstawione wczoraj plany niemieckiej marki w sprawie prezentacji nowych modeli na rynkach światowych wyglądają całkiem okazale.

Tegoroczna ofensywa modelowa Volkswagena obejmuje cztery kluczowe rynki zbytu – Europę, Amerykę Północną, Amerykę Południową oraz Chiny. Wbrew pozorom i na przekór obecnym trendom producent najwięcej uwagi z wymienionych regionów na ten rok nie poświęcił modelom skonstruowanym specjalnie dla Chin, lecz dla rodzimej Europy. Jednak po kolei.

Bieżący rok Volkswagen otworzył premierą wielkiego SUV-a Atlas, który swój debiut święcił na amerykańskim Salonie w Detroit pod koniec stycznia. Pięciometrowy kolos poza Ameryką Północną trafi do sprzedaży także w Chinach i Rosji pod nazwą Teramont jeszcze w pierwszej połowie bieżącego roku. Dla Europy jest za… duży, jednak dla naszego kontynentu marka przewidziała kilka ciekawych premier.

Poza dużym, sportowym liftbackiem Arteon, który najpierw oglądać można było na wystawie w Genewie, a lokalnie miesiąc temu na targach w Poznaniu, ofertę Volkswagena w tym roku zasili wydłużony Tiguan, który pod nazwą Tiguan Allspace uplasuje się oczko wyżej, w segmencie SUV-ów klasy średniej. Już za miesiąc poznamy wreszcie szóstą generację Polo, a – jednak nieco później, niż wedle ostatnich doniesień – w sierpniu Volkswagen przedstawi swoją odpowiedź na Nissana Qashqaia – kompaktowego crossovera T-Roc.

Druga połowa roku minie pod znakiem premier dla wszystkich czterech regionów świata. Jeszcze latem Chińczykom zaoferowany zostanie zaprezentowany rok temu wielki luksusowy sedan Phideon w wersji elektrycznej, a w listopadzie klienci marki z Ameryki Południowej poznają budżetowego, miejskiego sedana Virtus.

Na koniec roku producent zaplanował premierę nowych generacji dwóch ważnych filarów oferty. Poznamy bowiem trzecią generację flagowego, bulwarowego SUV-a Touareg, a także kolejne wcielenie kompaktowej Jetty, którą w grudniu najpierw poznają Amerykanie.

Najważniejsze w planach marki na kolejne lata pozostają SUV-y i crossoery. Do 2020 koncern planuje mieć w ofercie 19 samochodów tego rodzaju. Straty finansowe po Dieselgate jak widać chyba jednak nie są aż tak dotkliwe dla przyszłości modelowej marki, jak jeszcze rok temu spekulowano.

Volkswagen

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*