Nowy Fiat 500L (2017). Wersja Cross ma sporo wyższy prześwit

Włoski producent zdecydował się pokazać nam odświeżoną rodzinę Fiata 500L. Będziemy mieli teraz do wyboru jeden z trzech wariantów: Urban, Cross oraz Wagon, które będą się od siebie dosyć mocno różniły. Producent chwali się, że wymienił ponad 40% komponentów. Fiat 500L ma być teraz jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie oraz jeszcze wygodniejszy. Model 500L jest już na rynku od pięciu lat i według statystyk dominuje w swojej klasie. Co ważne, jego przewaga nadal rośnie.

Fiat 500L wyróżnia się połączeniem niepowtarzalnego wyglądu z funkcjonalnością. Nowa wersja jeszcze mocniej nawiązuje do charakterystycznych rozwiązań stylistycznych zarezerwowanych dla Fiatów z serii 500. Na przednim zderzaku znajdziemy nowe przetłoczenia, nazwane przez producenta „wąsami”. Chromowane listwy w dolnej części zderzaka, delikatnie przeprojektowane reflektory z chromowanymi elementami oraz LEDowe światła do jazdy dziennej to również coś po czym poznamy, że mamy do czynienia z nowym modelem.

W tylnej części nadwozia również pojawiły się dodatkowe chromowane elementy, a światło wsteczne oraz przeciwmgielne zostały przeniesione na dolną część zderzaka. Auto będzie dostępne w 10 kolorach lakieru oraz 3 wersjach dachu (w kolorze nadwozia, czarny lub biały). Łącznie klienci otrzymują do dyspozycji niemal 40 kombinacji kolorystycznych.

Wewnątrz znajdziemy przemodelowaną deskę rozdzielczą z logo „500”. Nowa jest również kierownica z chromowanymi akcentami. Między zegarami pojawił się 3.5-calowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Nad głowami pasażerów pojawił się większy szyberdach, który teraz ma powierzchnię aż 1,5 metra kwadratowego. Lewarek zmiany biegów przeprojektowano oraz nieco podniesiono jego pozycję, co ma zwiększyć komfort prowadzenia.

W ofercie pojawił się również nowy system inforozrywki Uconnect HD Live z 7-calowym dotykowym ekranem. Obsługuje on funkcję Apple CarPlay oraz Android Auto. O doznania muzyczne zadba z kolei system głośników BeatsAudio o mocy 520 wat.

Nowością jest wersja Cross, która posiada system wyboru trybu jazdy, o 25 mm zwiększony prześwit oraz kilka smaczków stylistycznych nadających jej coś z crossovera.

W ofercie silnikowej Fiata 500L znajdziemy łącznie siedem wariantów. Mamy tu trzy silniki benzynowe: 1.4 16V o mocy 95 KM, 1.4 16V TJet o mocy 120 KM oraz 0.9 TwinAir mocy 105 KM. Na liście silników wysokoprężnych znalazły się dwie opcje: 1.3 MultiJet o mocy 95 KM oraz 1.6 16V MultiJet o mocy 120 KM. Ostatnie dwa warianty to silniki: 1.4 TJet LPG o mocy 120 KM oraz 0.9 TwinAir Metan o mocy 85 KM. Które z tych silników będą dostępne na naszym rynku? O tym dowiemy się niebawem po otrzymaniu polskiej informacji prasowej.