Mansory Mercedes-AMG GLS63. Prędkość maksymalna to prawie 300 km/h

Jednym ze stoisk tuningowych na tegorocznych Międzynarodowych Targach w Genewie, które zrobiło na nas w tym roku największe wrażenie było stoisko Mansory. Widzieliśmy tam auta z najwyższej półki, piękne hostessy oraz mieliśmy okazję porozmawiać z właścicielem firmy.

Projekty Mansory słyną ze swojego niepowtarzalnego stylu, otwartości na sugestie klientów, oraz zajmowanie się nawet najnowszymi samochodami. Mogliśmy to zauważyć w Genewie, gdzie wystawiono pierwszy zmodyfikowany egzemplarz Maserati Levante, czy Bentleya Bentayga.

Mansory Mercedes-AMG GLS63

Teraz swój internetowy debiut miała konwersja największego SUVa Mercedesa ze znaczkiem AMG. Mowa oczywiście o Mercedesie-AMG GLS63. 'Terenowa S-Klasa’, bo chyba tak możemy nazwać ten model, otrzymała od tunera szereg poprawek, zarówno stylistycznych jak i mechanicznych.

Zacznijmy od tych, które widać na pierwszy rzut oka. Większe wloty powietrza, nowy przedni spoiler, w którym zamontowano światła LED do jazdy dziennej, grill z masywnym logo Mansory oraz maska z wlotami powietrza przykują naszą uwagę w przedniej części nadwozia.

Mansory Mercedes-AMG GLS63

Z boku zauważymy przede wszystkim nakładki na progi oraz drzwi, poszerzone nadkola oraz oczywiście potężne felgi. Przednie błotniki poszerzono o 25 milimetrów, natomiast tylne o 40 milimetrów. Z tyłu pojawia się sporych rozmiarów dyfuzor, spoiler na klapie bagażnika, oraz listwa ozdobna.

W nadkolach znalazło się miejsce dla aż 23-calowych felg o szerokości 10.5 cala. Pneumatyczne zawieszenie może być obniżone za pomocą specjalnego modułu nawet o 30 milimetrów.

Mansory Mercedes-AMG GLS63

Wnętrze to nowa kierownica pokryta najwyższej jakości skórą oraz wykończona włóknem węglowym. Skórą obito też podłogę, a alcantara pojawiła się między innymi na desce rozdzielczej, podłokietniku czy podsufitce.

Pod maską, gdzie standardowo pracuje 5.5-litrowe V8 generujące 585 KM, również nie obyło się bez modyfikacji. Wspomniany silnik otrzymał nowe filtry powietrza, nowe oprogramowanie oraz układ wydechowy. W rezultacie moc wzrosła aż do 840 KM, a moment obrotowy do 1150 Nm. Nie wiemy o ile szybciej auto przyspiesza do 100 km/h (w serii 4.6 sekundy), ale prędkość maksymalna wzrosła o 45 km/h (295 km/h).