Jeep Grand Cherokee Trackhawk (2017). Jest duży i mocny, ale szybko hamuje

W miniony weekend Jeep zaprezentował najmocniejszą do tej pory odmianę Grand Cherokee. Jeep Grand Cherokee Trackhawk oficjalnie zostanie pokazany na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku już 12 kwietnia, ale my już teraz mamy dla Was sporo informacji oraz zdjęć.

Pod maską Trackhawk skrywa 6,2-litrowy silnik V8 Hellcat doładowany kompresorem. Generuje on aż 707 KM oraz 875 Nm. Dzięki zastosowaniu napędu na cztery koła potrafi on przyspieszyć do 100 km/h w czasie krótszym niż Challenger Hellcat czy Charger Hellcat, które są napędzane tym samym silnikiem. Osiągnięcie pierwszych 100 km/h zajmuje zaledwie 3.6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 289 km/h.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk jest w stanie pokonać dystans 1/4 mili w czasie 11.6 sekundy osiągając na mecie prędkość 187 km/h. Tak duży samochód musi być też w stanie efektywnie wyhamować, zapewnia mu to układ składający się z 6-tłoczkowych zacisków Brembo na przedniej osi z niemal 16-calowymi tarczami, oraz 4-tłoczkowych na tylnej z tarczami o średnicy prawie 14 cali. Wyhamowanie ze 100 km/h odbywa się na dystansie niecałych 35 metrów.

Napęd na wszystkie cztery koła przekazywany jest poprzez 8-stopniową przekładnię automatyczną Torqueflite. Znajdziemy ją również w modelach Charger i Challenger, jednak tutaj zyskała ona nowy tryb „Track mode”, w którym zmiany biegów są jeszcze szybsze i trwają zaledwie 160 milisekund.

Jak wizualnie odróżnić Trackhawk’a od standardowego SRT8? Jest to dosyć trudne, najprościej spojrzeć na przedni zderzak, gdzie zamiast świateł przeciwmgielnych pojawiły się dodatkowe wloty powietrza. Z tyłu znajdziecie cztery czarne końcówki układu wydechowego oraz plakietkę Trackhawk, a na bocznych drzwiach emblematy Supercharged. Auto stoi również na nowych 20-calowych felgach.

Wewnątrz znajdziemy wszystko co potrzebne kierowcy. Mamy tu 8,4-calowy ekran dotykowy Uconnect, który obsługuje zarówno Apple Car Play jak i Android Auto. Ma on również kilka funkcji przydatnych na torze wyścigowym, które znajdziemy w specjalnym menu Trackhawk Performance Pages. Samochód posiada też tryb „Valet Mode”, który między innymi ogranicza moc, moment obrotowy i wyłącza opcję procedury startu. Wszystko po to, aby parkingowy odstawiając Wasze auto na parking nie mógł się za bardzo wyszaleć.