BMW M4 od G-Power o mocy 670 KM. „Ma zakrzywione łopatki turbin”

BMW zaprezentowało dzisiaj model M4 CS, który dysponuje większą mocą niż standardowe M4. 454 KM robią wrażenie, prawda? Ale mamy dla Was coś jeszcze ciekawszego. G-Power kilka dni temu pokazał swoją wizję BMW M4. Pomarańczowe nadwozie zdradza, że należy mu jak najszybciej zjechać na prawy pas.

Niemieccy inżynierowie z G-Power od ładnych kilku lat zajmują się tuningiem modeli marki BMW. Głównie jest to tuning mechaniczny. Pod maską widocznego na zdjęciach M4 znajdziemy 3-litrowy silnik R6 z podwójnym doładowaniem, który generuje 425 KM i 500 Nm. No ale dla specjalistów z G-Power taka moc nie jest niczym interesującym.

G-Power BMW M4

Pod maską zastosowano kilka modyfikacji. Przede wszystkim pojawił się nowy komputer Bi-Tronik 2 V4 ECU oraz dwie nowe turbosprężarki z zakrzywionymi łopatkami. O wydalanie spalin dba z kolei nowy tytanowy układ wydechowy z karbonowymi końcówkami o średnicy 90 milimetrów.

Wspomniany wyżej komputer Bi-Tronik 2 V4 zwiększa moc silnika wraz ze wzrostem temperatury wody i oleju. Im lepsze parametry osiągają te płyny – tym większą moc mamy dostępną pod naszą prawą stopą. Komputer ten jest bardzo bezpieczny dla silnika i pozwala na modyfikacje turbosprężarek, co wykorzystali niemieccy tunerzy.

G-Power BMW M4

Zakrzywione łopatki turbin powodują zmniejszenie temperatury gazów spalinowych, co pozwoliło na bezpieczne zwiększenie ciśnienia doładowania.

Efekt końcowy to aż 680 KM i 760 Nm momentu obrotowego. Mimo napędu wyłącznie na tylną oś jesteśmy w stanie uzyskać 100 km/h w czasie 3.5 sekundy. Dzięki zlikwidowaniu ogranicznika prędkości maksymalnej, ustawionego seryjnie na 250 km/h wzrosła ona teraz do 330 km/h. Możemy więc teraz bez problemu „zamknąć licznik”.

G-Power BMW M4

Aby zwiększyć bezpieczeństwo i poprawić prowadzenie auta w zakrętach G-Power opcjonalnie oferuje zestaw zawieszenia gwintowanego z regulowaną twardością amortyzatorów. Dodatkową przyczepność zapewnią 21-calowe felgi o szerokości 9 cali z przodu oraz 10.5 cala z tyłu, na które nałożone są wyczynowe opony w rozmiarach odpowiednio 245/30/21 oraz 295/25/21.

Komputer Bi-Tronik 2 V4 to koszt 5.295,50 euro. Nowe turbosprężarki kosztują 5.771,50 euro. Zawieszenie ściągnie nam z konta kolejne 2.427,49 auro, a tytanowy układ wydechowy 2.942,99 euro.