BMW 530e iPerformance (2017) oficjalnie

Niemiecki producent samochodów osobowych z Monachium zaprezentował szczegóły dotyczące dwóch specjalnych wersji swojej najnowszej limuzyny. Mowa oczywiście o BMW Serii 5. Wczoraj pokazaliśmy Wam bardzo szybką odmianę z silnikiem wysokoprężnym, czyli BMW M550d xDrive. 400-konny silnik z CZTEREMA turbosprężarkami potrafi katapultować rodzinne auto do 100 km/h w zaledwie 4.4 sekundy.

Druga zaprezentowana wczoraj wersja jest już nieco mniej emocjonująca, jednak na pewno nie mniej ciekawa. Co prawda jeździliśmy już tym modelem kilka dni temu, ale teraz razem z obszerną galerią zdjęć poznaliśmy szczegóły techniczne dotyczące BMW 530e iPerformance.

Producent twierdzi, że średnie spalanie hybrydowej „Piątki” może osiągnąć nawet 1.9 litra na 100 kilometrów. Oferując przy tym wszelkie nowinki technologiczne dostępne w pozostałych odmianach Serii 5.

Pod maską BMW 530e iPerformance znajdziemy 2-litrowy benzynowy silnik 4-cylindrowy, który generuje 184 KM i 320 Nm. Wspólnie z silnikiem elektrycznym napędzają one koła na tylnej osi. Dzięki 8-stopniowej przekładni Steptronic trafia tam łącznie 252 KM i 420 Nm. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w 6.2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 235 km/h, do 140 km/h można jechać wyłącznie na napędzie elektrycznym.

BMW 530e iPerformance

Baterie o pojemności 9.2 kWh są w stanie zgromadzić energię, która pozwoli na przejechanie nawet 50 kilometrów. Umieszczenie ich w tylnej części auta skutkuje zmniejszeniem pojemności bagażnika do 410 litrów.

BMW 530e może być ładowane z gniazdka elektrycznego, za pomocą Wallboxa oraz indukcyjnie po najechaniu na ładowarkę. Po podłączeniu samochodu do Wallboxa naładujemy go w 5 godzin, natomiast wykorzystanie ładowania indukcyjnego skróci ten czas do 3.5 godziny. Najechanie na ładowarkę jest ułatwione dzięki zastosowaniu specjalnych czujników, które przekazują informacje do systemu kamer Surround View.

BMW 530e iPerformance

Z zewnątrz hybrydową „Piątkę” odróżnimy między innymi po zabarwionych na niebiesko nerkach, niebieskich kapslach w felgach, dodatkowej klapce do gniazda ładowania na przednim błotniku oraz oczywiście emblematach eDrive. Wenątrz pojawiły się nowe nakładki na progi, dodatkowe przyciski od sterowania systemem eDrive, oraz nową grafikę zegarów.