Lexus NX po faceliftingu w 2018 roku. „Paliwożerna wersja NX200t nadal dostępna”

Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne w Szanghaju przyniosły nam również odświeżonego Lexusa NX. Trzeba sobie powiedzieć szczerze, że ten model już tego wymagał. Zmiany może nie są drastyczne, ale na pewno były już potrzebne.

2018 Lexus NX300

W przedniej części nadwozia wprawne oko wypatrzy delikatnie przeprojektowany grill, nowe reflektory oraz nieco dłuższe światła do jazdy dziennej. Na nowo zaprojektowano także halogeny oraz boczne wloty powietrza.

Z tyłu znajdziemy nowe światła, chromowane końcówki układu wydechowego, nowy dyfuzor oraz kilka chromowanych detali. W ofercie pojawiły się również nowe felgi w rozmiarze 18 cali.

Od teraz, benzynowa odmiana znana nam jako NX200t zmienia nazwę na NX300. Pod maską znajdziemy jednak ten sam 2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Hybrydowy NX300h napędzany jest za to 2,5-litrowym silnikiem 4-cylindrowym oraz dwoma silnikami elektrycznymi. Producent twierdzi, że mimo faceliftingu osiągi pozostały bez zmian.

W obu wersjach silnikowych dostępny jest nowy system aktywnego dźwięku silnika ASC, którego intensywnością możemy sterować za pomocą pokrętła. Sprawia on, że z głośników podczas jazdy wydobywa się dźwięk sportowego silnika.

Zmiany zaszły natomiast w zawieszeniu, gdzie pojawiły się nowe sprężyny, stabilizatory i tuleje. Ma to zapewniać dużo lepsze prowadzenie. Lexus zamontował również nowe amortyzatory, które sprawią, że podróż nowym NX’em będzie jeszcze bardziej komfortowa. Zawieszenie jest teraz także adaptacyjne. Znajdziemy tu system znany z modelu LC 500 o nazwie Adaptive Variable Suspension. Wszystko to ma zapewnić lepsze wyciszenie wnętrza i zmniejszyć ilość wibracji.

Na pokładzie w standardzie znajdziemy opcję Lexus Safety System +, która zawiera system zapobiegania kolizjom PCS, adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu LDA oraz automatyczne światła drogowe AHB.

2018 Lexus NX300

Lexus wprowadził również opcję otwierania bagażnika bez użycia rąk. Wystarczy ruszyć nogą w odpowiednim miejscu pod tylnym zderzakiem aby otworzyć lub zamknąć pokrywę bagażnika.

Benzynowy NX300 dostępny będzie również w wersji F Sport, która wyróżnia się odmiennym grillem przednim pomalowanym na czarno, felgami z detalami pomalowanymi na czarno oraz bardziej sportowym wnętrzem z aluminiowymi wstawkami.