• motofilmy
  • testy samochodów
  • samochody elektryczne
  • Strona Główna
  • Wybierz kategorie
    • Nowości
    • Testy samochodów
    • Filmy motoryzacyjne
    • Nowe samochody
    • Wypadki samochodowe
    • Samochody po tuningu
    • Na luzie
    • Zdjęcia szpiegowskie
    • Biznes motoryzacyjny
    • Targi samochodowe
    • Technologia i gadżety
    • Na sprzedaż
  • Regulamin
  • Cookies
  • Kontakt
Blog motoryzacyjny, testy samochodów.
  • Kontakt
  • Cookies
  • Regulamin
  • Reklama
motofilm.pl
  • motofilmy
  • testy samochodów
  • samochody elektryczne
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
  • Test Mercedes
  • Testy samochodów

Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic [test]

  • 10 lutego 2017
  • Łukasz Elszkowski

Mercedesa Klasy C gościliśmy na naszym parkingu redakcyjnym już nie raz. Mieliśmy do czynienia zarówno z wersjami kombi jak i sedan, z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Jednak tak mocnego wariantu jeszcze nie mieliśmy okazji testować. Przed Wami Mercedes-Benz C450 4Matic AMG.

Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic

Ale w ofercie Mercedesa nie znajdziecie już C450 4Matic. Dlaczego? Producent stwierdził, że zmieni nazwę na taką, jaką używają teraz pełnoprawne produkty z działu AMG. W konfiguratorze i cennikach pojawia się zatem Mercedes-AMG C43 4Matic. Ale oprócz zmienionej skrzyni biegów (9G-TRONIC) i znaczków AMG na zegarach więcej różnic nie znajdziecie.

Stylistycznie mamy do czynienia z pełnym pakietem AMG i karbonowymi dodatkami. Wewnątrz również znajdziemy węgiel, przede wszystkim na konsoli centralnej. Koło kierownicy częściowo obszyto alcantarą, ale niestety nie widać jej na zdjęciach bo zdążyła się już “wytrzeć”. Naszą pozycję za kierownicą stabilizują ciasne kubełkowe fotele, jednak nie są one tak uciążliwe podczas dłuższych tras jakby się mogło wydawać. Uroku dodają czerwone przeszycia oraz czerwone pasy bezpieczeństwa.

Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic

Co napędza naszą C-Klasę? Jest to 6-cylindrowy silnik w układzie V o pojemności 3 litrów z podwójnym doładowaniem, który generuje 367 KM oraz 520 Nm. Jest więc czym się “bawić”. Takie wartości pozwalają na osiągnięcie pierwszej “setki” już po 4,7 sekundy.

Dzięki zastosowaniu sportowego zawieszenia oraz sportowych hamulców C450 4Matic zdecydowanie zbliżyło się do najmocniejszej wersji C63 od Mercedesa-AMG. Jest to więc idealny kompromis między standardową Klasą C, a potwornym dzikusem z 8 cylindrami pod maską. Szczególnie jeśli interesuje Was kwestia spalania, które jest znacznie niższe niż w przypadku C63. Nam przy ostrożnej jeździe na trasie udało się uzyskać wynik 7,5 litra na 100 kilometrów. Jazda miejska to wzrost spalania do około 12 litrów. Oczywiście oba te wyniki mają skłonności do wysokich wzrostów. Po przełączeniu trybu jazdy na Sport czy Sport+ i przy odrobinie chęci bez problemu przekroczymy magiczną barierę 20 litrów na setkę.

Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic

A uwierzcie mi, że po wejściu do C450/C43 ochota na zabawę nie znika. 6-cylindrowy silnik bardzo przyjemnie działa na nasze uszy, dodatkowo “pokrzykując” przy zmianach biegów czy odpuszczaniu gazu. Sportowe zawieszenie i bardzo precyzyjny układ kierowniczy oferują kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem. Napęd 4Matic dodatkowo potęguje tą pewność, choć jeśli się postaramy to nasza Klasa C chętnie nadrzuci kuprem. Ale oczywiście nie jest to efekt niepożądany w tego typu samochodzie, a wręcz przeciwnie. Rozkład momentu w przypadku C450 wynosi 33% dla osi przedniej i 67% dla tylnej.

Jeśli zatem szukacie sportowej kompaktowej limuzyny, śmiało mogę Wam polecić C450, a w zasadzie już teraz C43 AMG. I choć nie będzie dużo taniej niż w przypadku C63 AMG, to na pewno będzie trochę bardziej “cywilizowana” odmiana szybkiej Klasy C. Nasz egzemplarz C450 wyceniono na około 390 tysięcy złotych. Jest to kwota za którą bez problemu dostaniecie podstawową wersję C63 (bez S). Ceny Mercedesa-AMG C43 4Matic aktualnie zaczynają się od 277 600 złotych, ale jak powszechnie wiadomo wystarczy wybrać kilka niezbędnych opcji w konfiguratorze i cena szybko rośnie.

 

Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic
Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic

 

Łukasz Elszkowski

#hashtag
  • Mercedes
  • Mercedes klasy C
Może to Cię zainteresuje?
Mitsubishi L200 2020
ZOBACZ
  • Test Mitsubishi
  • Testy samochodów

Nowe Mitsubishi L200 2020 – test, dane techniczne, cena

  • 6 listopada 2019
  • Sebastian Rydzewski
Varenna jezioro Como
ZOBACZ
  • Na luzie
  • Test Peugeot
  • Testy samochodów

Jezioro Como i Szwajcaria samochodem (zdjęcia)

  • 29 października 2019
  • Sebastian Rydzewski
ZOBACZ
  • Nowości
  • Testy samochodów

Nowa Mazda3 Skyactiv-G 2.0 6AT i fotelik Musca

  • 9 sierpnia 2019
  • Sebastian Rydzewski
Renault Espace i wózek
ZOBACZ
  • Testy samochodów

Na wakacje z rodziną: Renault Espace 1.8 TCe 225 KM i wózek wielofunkcyjny Frontera 2w1

  • 1 sierpnia 2019
  • Sebastian Rydzewski
Mazda CX-3 2019
ZOBACZ
  • Nowości
  • Test Mazda
  • Testy samochodów

Mazda CX-3 SKYACTIV-G 2.0 l (test)

  • 5 czerwca 2019
  • Sebastian Rydzewski
ZOBACZ
  • Test Ford
  • Testy samochodów

Nowy Ford Edge 2019 (zdjęcia, cena)

  • 4 kwietnia 2019
  • Sebastian Rydzewski
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125
ZOBACZ
  • Test Ford
  • Testy samochodów

Ford Fiesta 1.0 Ecoboost – mieszczuch doskonały? [test]

  • 30 stycznia 2019
  • Sebastian Rydzewski
Suzuki Swift Sport
ZOBACZ
  • Test Suzuki
  • Testy samochodów

Nowe Suzuki Swift Sport – lżejsze i mocniejsze [pierwsza jazda]

  • 10 października 2018
  • Sebastian Rydzewski
https://www.ucando.PL
Co nowego na blogu?
  • Mercedes-Benz jednak nie żegna się z V12 w Klasie S
  • Aston Martin DBS Superleggera Concorde Edition
  • Toyota Supra po tuningu AC Schnitzer
  • Lexus LC500 Cabrio 5.0 V8 (zdjęcia)
  • Aston Martin DBX oficjalnie (zdjęcia)
  • Nowa Skoda Octavia 2020 oficjalnie | Plug-in Hybrid
motofilm.pl
blog motoryzacyjny, testy samochodów.

Wpisz słowa kluczowe i wciśnij enter

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaDowiedz się więcej