• motofilmy
  • testy samochodów
  • samochody elektryczne
  • Strona Główna
  • Wybierz kategorie
    • Nowości
    • Testy samochodów
    • Filmy motoryzacyjne
    • Nowe samochody
    • Wypadki samochodowe
    • Samochody po tuningu
    • Na luzie
    • Zdjęcia szpiegowskie
    • Biznes motoryzacyjny
    • Targi samochodowe
    • Technologia i gadżety
    • Na sprzedaż
  • Regulamin
  • Cookies
  • Kontakt
Blog motoryzacyjny, samochody elektryczne, testy samochodów.
  • Kontakt
  • Cookies
  • Regulamin
  • Reklama
motofilm.pl
  • motofilmy
  • testy samochodów
  • samochody elektryczne
Hyundai Ioniq
  • Nowości

Hyundai Ioniq wchodzi na polski rynek [zdjęcia]

  • 17 października 2016
  • Sebastian Rydzewski

Oto kolejna ekologiczna perełka na polskim rynku. Hyundai Ioniq wychodzi jednak poza schemat i można go zamówić w aż trzech wersjach – elektrycznej, hybrydowej i plug-in hybrid. Póki co – auto jest dostępne tylko w wersji hybrydowej, ale dwie pozostałe wejdą do oferty niebawem.

Hyundai IONIQ Hybrid chowa w sobie napęd składający się z silnika benzynowego 1.6 GDI o mocy 105 KM i 147 Nm oraz jednostki elektrycznej o mocy 43.5 KM i 170 Nm. Taka mieszanka daje łączną moc 141 KM i 265 Nm i sprint do pierwszej setki w czasie 10,8 s oraz prędkość maksymalną 185 km/h. Motor pracuje dość cicho i współpracuje z dwusprzęgłowym sześciostopniowym automatem. Zastosowanie tradycyjnej automatycznej przekładni ma swoje ogromne korzyści – przede wszystkim nie męczy nas dźwięk “kosiarki” podobny do modeli ze skrzynią bezstopniową CVT.

Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq

Samochód prowadzi się bardzo stabilnie i pewnie wchodzi nawet w trudniejsze zakręty. Zawieszenie, choć niekiedy wydaje się zbyt twarde, doskonale pasuje do ogólnej charakterystyki samochodu i jest idealnym kompromisem między komfortem i dynamiką.

Hyundai Ioniq na pewno nie jest demonem prędkości, ale bardzo sprawnie przyspiesza i pozwala na bezstresowe wyprzedzanie. Główną zaletą Ioniqa jest jednak spalanie, które podczas normalnej eksploatacji – bez zastosowania zasad EKO – oscyluje w granicach 4,8 l na 100 km. Na autostradzie podczas zdecydowanie bardziej dynamicznej jazdy Ioniq zadowala się 6,2 l paliwa na 100 km. To daje średni wynik na poziomie 5,5 l na 100 km. Fantastyczne wyniki.

Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq

Wewnątrz panuje bardzo “porządna” atmosfera. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są bardzo dobrej jakości, natomiast obsługa systemu multimedialnego została uproszczona. Ogromne plusy za estetyczną nawigację, genialną (!) kierownicę i całkiem spory bagażnik (443 litrów). Koncern chwali się także niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0.24.

Podstawowo wyposażona wersja Hyundai’a Ioniq będzie kosztować niecałe 100.000 złotych.

Sebastian Rydzewski

Działam tutaj od kwietnia 2008 roku.

#hashtag
  • Hyundai
https://www.ucando.PL
Co nowego na blogu?
  • Hybrydowy Fiat 500 niedługo w salonach? Ma kosztować mniej niż 15.000 euro
  • Mercedes-Benz GLA 2020 zmienił się nie do poznania – oficjalne zdjęcia nowego modelu z Niemiec
  • Ile kosztuje nowe Renault Captur 2020? Polski cennik, wyposażenie i zdjęcia nowego francuskiego crossovera
  • Nowa Honda Civic 2020: odświeżony wygląd, nowe wnętrze i wersja Sport Line
  • Audi wraca do walki z BMW i Mercedesem; rekordowa sprzedaż w listopadzie
  • Mercedes-Benz jednak nie żegna się z V12 w Klasie S
motofilm.pl
blog motoryzacyjny, testy samochodów.

Wpisz słowa kluczowe i wciśnij enter

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaDowiedz się więcej