• motofilmy
  • testy samochodów
  • samochody elektryczne
  • Strona Główna
  • Wybierz kategorie
    • Nowości
    • Testy samochodów
    • Filmy motoryzacyjne
    • Nowe samochody
    • Wypadki samochodowe
    • Samochody po tuningu
    • Na luzie
    • Zdjęcia szpiegowskie
    • Biznes motoryzacyjny
    • Targi samochodowe
    • Technologia i gadżety
    • Na sprzedaż
  • Regulamin
  • Cookies
  • Kontakt
Blog motoryzacyjny, testy samochodów.
  • Kontakt
  • Cookies
  • Regulamin
  • Reklama
motofilm.pl
  • motofilmy
  • testy samochodów
  • samochody elektryczne
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
  • Test Mercedes
  • Testy samochodów

Mercedes GLA 250 4Matic [test]

  • 4 kwietnia 2016
  • Sebastian Rydzewski

Mercedes-Benz GLA został po raz pierwszy zaprezentowany we wrześniu 2013 roku. Niewielkie, ale napompowane i dynamiczne nadwozie od razu przyciągnęło wielu zainteresowanych. Auto bardzo dobrze przyjęło się na rynku i jest ciekawą alternatywą dla osób szukających kompaktowego luksusowego SUV-a.

GLA, podobnie jak A-klasa B-klasa i CLA powstało na patformie MFA. Jego długość wynosi 4,41 m, szerokość 1,80 m, natomiast wysokość 1,49 m, przy rozstawie osi 2,699 m. Nadwozie charakteryzuje się bardzo niskim współczynnikim oporu powietrza (0,29 Cd), przyczyniając się do niskiego zużycia paliwa, lepszych osiągów i mniejszego hałasu w kabinie. Linia nadwozia jest nowoczesna i przyciąga przede wszystkim młodszą klientelę. Relingi dachowe, chromowane elementy, przedni zderzak ze sporym wlotem powietrza, reflektory wykonane w technologii LED czy w przypadku tego egzemplarza – wyjątkowy kolor nadwozia za prawie 7.000 złotych – sprawiają solidne wrażenie. Całość stoi na 18-calowych, 5-ramiennych aluminiowych felgach.

Wewnątrz już na pierwszy rzut oka można powiedzieć, że całość została opracowana w sposób zgodny z nowoczesnymi zasadami ergonomii. Wszystko jest pod ręką, kierowca wygodnie usiądzie na swoim miejscu i dobierze odpowiednią pozycję, natomiast kierownica perfekcyjnie leży w dłoniach. Na ograniczoną przestrzeń mogą narzekać jedynie pasażerowie siedzący z tyłu.

Na duży plus zasługuje dostęp do bagażnika, który oferuje 421 l pojemności. Po złożeniu tylnej kanapy wielkość wzrasta do 1235 l.

Widoczność jest bardzo dobra w każdą stronę, choć osoba, która konfigurowała testowy model dopuściła się karygodnego błędu i zapomniała o kamerze cofania.

Większość materiałów użytych do wykończenia wnętrza jest bardzo dobrej jakości i tylko niektóre partie (szczególnie te dolne) mogłyby być bardziej miękkie. Nic za to nie trzeszczy i pozwala poczuć się godnie i bogato, tak jak powinno być w samochodzie marki premium. Bardzo przyjemnym dodatkiem są przypominające drewno wstawki na konsoli centralnej, choć nie każdemu przypadną one do gustu.

Pod maską auto siedzi 2,0 l jednostka benzynowa o mocy 211 KM. Samochód żwawo przyspiesza i przyjemnie radzi sobie na trasie. GLA 250 4Matic katalogowo osiąga setkę w czasie 7,1 s. Motor ogólnie sprawia wrażenie bardzo cichego i nie prowokuje do szybkiej jazdy, pod warunkiem, że nie będziemy gwałtownie odpuszczać gazu – wówczas do uszu dobiega wciągające syczenie zaworu upustowego.

Mercedes GLA prowadzi się pewnie i stabilnie, głównie za sprawą napędu 4Matic. Podwyższone nadwozie nie powoduje niepożądanych przechyłów podczas pokonywania zakrętów, ale momentami zawieszenie bywa zbyt twarde. Oczywiście w GLA nie musimy się obawiać o nasze zeby, ale Mercedes przyzwyczaił nas do nieco bardziej miękko zestrojonych układów zawieszenia.

Średnie spalanie oscyluje w granicach 9 l paliwa na 100 km, natomiast w mieście spalanie wzrasta nawet do 10 l paliwa na 100 km. Na trasie podczas spokojnej jazdy można zejść do 7,5 l paliwa na 100 km

Wniosek.

Mercedes GLA charakteryzuje się podwójną naturą. Z jednej strony dobrze mu na ulicach miast i autostradach, z drugiej zaś nie pogniewa się za wjazd w trudniejszy teren. GLA to idealne połączenie luksusu, osiągów i uniwersalności.

Auto startuje od około 144.000 złotych. Nasza testówka za sprawą licznych dodatków zostałą wyceniona na 226.000 złotych.

Dane techniczne

1991 cm3, R4 Turbo, 7-biegowy automat, 350 Nm, 211 KM, masa własna: 1505 kg

Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Mercedes-Benz GLA250 4Matic
Sebastian Rydzewski

Działam tutaj od kwietnia 2008 roku.

#hashtag
  • GLA
  • Mercedes
  • Mercedes GLA
  • Mercedes-Benz
  • Test
Może to Cię zainteresuje?
Mitsubishi L200 2020
ZOBACZ
  • Test Mitsubishi
  • Testy samochodów

Nowe Mitsubishi L200 2020 – test, dane techniczne, cena

  • 6 listopada 2019
  • Sebastian Rydzewski
Varenna jezioro Como
ZOBACZ
  • Na luzie
  • Test Peugeot
  • Testy samochodów

Jezioro Como i Szwajcaria samochodem (zdjęcia)

  • 29 października 2019
  • Sebastian Rydzewski
ZOBACZ
  • Nowości
  • Testy samochodów

Nowa Mazda3 Skyactiv-G 2.0 6AT i fotelik Musca

  • 9 sierpnia 2019
  • Sebastian Rydzewski
Renault Espace i wózek
ZOBACZ
  • Testy samochodów

Na wakacje z rodziną: Renault Espace 1.8 TCe 225 KM i wózek wielofunkcyjny Frontera 2w1

  • 1 sierpnia 2019
  • Sebastian Rydzewski
Mazda CX-3 2019
ZOBACZ
  • Nowości
  • Test Mazda
  • Testy samochodów

Mazda CX-3 SKYACTIV-G 2.0 l (test)

  • 5 czerwca 2019
  • Sebastian Rydzewski
ZOBACZ
  • Test Ford
  • Testy samochodów

Nowy Ford Edge 2019 (zdjęcia, cena)

  • 4 kwietnia 2019
  • Sebastian Rydzewski
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125
ZOBACZ
  • Test Ford
  • Testy samochodów

Ford Fiesta 1.0 Ecoboost – mieszczuch doskonały? [test]

  • 30 stycznia 2019
  • Sebastian Rydzewski
Suzuki Swift Sport
ZOBACZ
  • Test Suzuki
  • Testy samochodów

Nowe Suzuki Swift Sport – lżejsze i mocniejsze [pierwsza jazda]

  • 10 października 2018
  • Sebastian Rydzewski
https://www.ucando.PL
Co nowego na blogu?
  • Mercedes-Benz jednak nie żegna się z V12 w Klasie S
  • Aston Martin DBS Superleggera Concorde Edition
  • Toyota Supra po tuningu AC Schnitzer
  • Lexus LC500 Cabrio 5.0 V8 (zdjęcia)
  • Aston Martin DBX oficjalnie (zdjęcia)
  • Nowa Skoda Octavia 2020 oficjalnie | Plug-in Hybrid
motofilm.pl
blog motoryzacyjny, testy samochodów.

Wpisz słowa kluczowe i wciśnij enter

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaDowiedz się więcej