Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI. SUV nie będzie potrzebny twojej rodzinie

Uterenowione wersje standardowych samochodów co raz częściej trafiają do ofert producentów. Takie auta sprzedaje już między innymi Opel, Volvo i większość marek z grupy VAG. Tym razem pod moją lupę trafił Volkswagen Golf Alltrack.

Producent zadbał o to, abyśmy od razu rozpoznali na drodze, że mamy do czynienia z czymś innym niż zwyczajny Golf Variant. Zwiększony o 20 milimetrów prześwit oraz plastikowe i aluminiowe nakładki dookoła samochodu nie pozwolą na pomyłkę. To czego nie widać na pierwszy rzut oka, to oczywiście napęd na cztery koła 4Motion, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, a także nowy profil w wyborze trybu jazdy – „Offroad”. Opcjonalnie można zamówić także wysuwany hak holowniczy, który pozwoli nam na uciągnięcie masy nawet 2,000 kilogramów.

Śniegu po kolana, ale stary Passat nie wymięka. Alltrack idzie do przodu jak po sznurku (wideo)

Wewnątrz jest to po prostu Volkswagen Golf Variant. Wygodne fotele, świetna ergonomia, bardzo dobre wykończenie i spasowanie elementów. Tutaj po prostu nie można się do niczego przyczepić. Volkswagen uważa, że to co na zewnątrz, ma tam pozostać. W środku ma panować komfort i elegancja. Miejsca zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie dla pasażerów jest pod dostatkiem.

Bagażnik ma o pojemności 605 litrów możemy w razie potrzeby powiększyć do aż 1620 litrów. Podłoga wtedy jest idealnie płaska, więc w razie potrzeby można tam nawet rozłożyć materac i samochód posłuży nam jako łóżko, na przykład podczas długiej wyprawy po nieutwardzonych drogach.

Nasz egzemplarz wyposażono w najmocniejszy wariant silnikowy. Jest to 2-litrowe TDI o mocy 184 koni mechanicznych. Dokładnie ten sam motor napędza usportowioną wersję Golfa GTD. Zapewnia on przyzwoite osiągi, pozwala na bardzo sprawne poruszanie się zarówno na autostradzie jak i w mieście. Mógłby być jednak delikatnie lepiej wyciszony. Jeśli chodzi o spalanie, przy prędkości 90 km/h komputer pokazuje 6 l/100 km, natomiast po wjechaniu na autostradę i rozpędzeniu się do około 130 km/h będzie to już 8 litrów na 100 kilometrów.

Napęd na cztery koła oraz blokada dyferencjału sprawiają, że praktycznie każdy, nawet mniej doświadczony kierowca z łatwością szybko i bezpiecznie będzie potrafił pokonać zakręt na śliskiej nawierzchni. Komputer jest w stanie przekazać nawet 100% mocy na jedno koło, które tego potrzebuje, a XDS zapewni optymalną różnicę obrotów kół z lewej i z prawej strony oraz zapewni poprawną siłę hamowania kół znajdujących się wewnątrz zakrętu. Wspomniany wcześniej tryb „Off-Road” zmienia działanie układu ABS i ESP, uaktywnia funkcję kontroli zjazdu z górki i wjazdu pod górkę, oraz zmienia czułość pedału gazu.

Alltrack jest dobrym wyborem dla osób, które mieszkają poza miastem, kiedy dojazd do ich domu nie składa się tylko z równych asfaltowych dróg. Jeśli jeszcze osoba ta lubi pojeździć dynamicznie, to wersja ze 184-konnym silnikiem TDI będzie strzałem w dziesiątkę. Jeśli zastanawiałeś się nad kupnem Golfa GTD, ale jednocześnie musisz czasem zjechać z utwardzonej drogi – to auto jest dla Ciebie.

Ile kosztuje Volkswagen Golf Alltrack?

Ceny Golfa Alltracka zaczynają się od 107 190 złotych. Otrzymamy za to wersję z bardzo oszczędnym silnikiem 1,6 TDI o mocy 110 KM. Podstawowy wariant z 2-litrowym dieslem o mocy 184 KM to wydatek już 128 690 złotych. Po wybraniu z listy opcji dużej liczby wyposażenia dodatkowego(m.in. Okno dachowe, dostęp bezkluczykowy, fotel kierowcy z funkcją masażu), cena naszego egzemplarza wywindowała w okolice 170 tysięcy złotych.

Dane Techniczne:
Napęd
Rodzaj silnika: wysokoprężny, turbodoładowany, R4
Pojemność: 1968 cm3
Oś napędzana: obie osie (4Motion)
Moc maksymalna: 184 KM / 3500-4000 rpm
Maks. moment Obr: 380 Nm / 1750-3000 rpm
Skrzynia biegów: 6-biegowa automatyczna DSG

Nadwozie
Długość / Szerokość / Wysokość: 4 578 / 1 799 / 1 515 mm
Rozstaw osi: 2 630 mm
Pojemność bagażnika w litrach: 605 / 1620
Masa własna: 1 584 kg

Dane eksploatacyjne
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 7,8 s
Prędkość maksymalna: 219 km/h
Zużycie paliwa – trasa: 6,8 l/100km
Zużycie paliwa – miasto: 7,7 l/100km
Zużycie paliwa – cykl mieszany: 7,5 l/100km
Pojemność zbiornika paliwa: 55 litrów
Emisja CO2 [g/km]: 129