Ford Focus Kombi Titanium. Nie musi być SUV-em, żeby być dobry

Ford Focus Kombi jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli tej marki w Europie. Konkurencja depcze po piętach, więc trzeba dobrze słuchać głosu klientów, aby zatrzymać ich w swoich samochodach. Nowy Focus jest naprawdę bardzo udanym samochodem i teraz sprawdzimy jego kolejną wersję.

O nowościach, które pojawiły się w odświeżonym Fordzie pisaliśmy już w przypadku hatchbacka, dlatego pozwólcie, że nie będę już wszystkiego powtarzał. W skrócie: dobre materiały wykończeniowe, dużo nowoczesnych technologii, ciekawy system SYNC2 i bardzo wygodne fotele. Trzeba jednak zwrócić uwagę na trochę mniejszą ilość miejsca niż w przypadku konkurencji, ale głównie widać to tylko w danych na papierze.

Bagażnik oferuje nam 490 litrów pojemności oraz niemal idealnie foremne ukształtowanie. Po złożeniu kanapy mamy płaską podłogę oraz aż 1516 litrów do dyspozycji. Na listę plusów zaliczamy oczywiście także niski próg załadunku, jednak po drugiej stronie możemy wypisać brak schowka pod podłogą.

Silnik, który napędza nasz egzemplarz to 1,5-litrowy diesel o mocy 120 KM. Mimo tego, wysoki moment obrotowy 270 Nm, dostępny od samego dołu, pozwala na bardzo przyjemne przyspieszanie i sprawne poruszanie się po mieście. Kulturalna praca i dobre wyciszenie sprawią, że z pewnością wielu kierowcom przypadnie on do gustu. Niskie spalanie jest oczywistością. W ruchu miejskim Focus zadowoli się około 5 litrami, natomiast poza miastem, gdy pojedziemy zgodnie z zasadami ecodrivingu, da się zejść poniżej 4 litrów na 100 kilometrów.

To co zawsze wyróżniało Focusa, czyli prowadzenie, tutaj również jest jego ogromną zaletą. Precyzyjny układ kierowniczy i zawieszenie, które stabilnie trzyma nas na zakrętach zasługują na pochwałę. Kompromis pomiędzy komfortem i dynamicznym pokonywaniem zakrętów osiągnięto tutaj w sposób idealny.

Focus może być wyposażony w wiele systemów wspomagających kierowcę w podróży. Lane Assist jest w stanie korygować tor jazdy skanując pasy namalowane na jezdni. Asystent parkowania wprowadzi samochód na ciasne miejsce parkingowe, a podczas wyjeżdżania z niego tyłem Cross Traffic Alert ostrzeże nas przed nadjeżdżającymi prostopadle autami. Z kolei przy wysiadaniu na ciasnym parkingu o lakier na naszych drzwiach oraz samochodów stojących obok zadbają wyjeżdżające gumowe nakładki. Tak genialne w swojej prostocie! Dlaczego jeszcze inni producenci nie oferują takiego rozwiązania?

Ile kosztuje Ford Focus Kombi?

Lepiej od konkurencji Focus Kombi wypada pod względem ceny. Zaczynają się one od 60 990 za wersję benzynową, nasz egzemplarz w wersji Titanium wyceniono aż na 116 000 złotych. Jednak jest to i tak mniej niż za Toyotę Auris, Peugeota 308 SW czy Golfa Varianta z podobnym wyposażeniem.

Jeśli szukacie więc samochodu, który genialnie się prowadzi, świetnie wygląda, jest naszpikowany technologicznymi nowinkami, a niekoniecznie interesują Was największe w klasie liczby na kartce z wymiarami wnętrza, zapoznajcie się bliżej z Focusem, bo to jest to czego szukacie. Z pewnością nie będziecie żałować.

Dane Techniczne:
Napęd
Rodzaj silnika: wysokoprężny turbodoładowany R4
Pojemność: 1499 cm3
Oś napędzana: przednia
Moc maksymalna: 120 KM / 3600 rpm
Maks. moment Obr: 270 Nm / 1750-2500 rpm
Skrzynia biegów: manualna 6-biegowa
Nadwozie
Długość / Szerokość / Wysokość: 4 556 / 1 823 / 1 505 mm
Rozstaw osi: 2 648 mm
Pojemność bagażnika w litrach: 490 / 1516
Masa własna: 1 564 kg
Dane eksploatacyjne
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10,7 s
Prędkość maksymalna: 193 km/h
Zużycie paliwa – trasa: 3,8 l/100km
Zużycie paliwa – miasto: 4,9 l/100km
Zużycie paliwa – cykl mieszany: 4,4 l/100km
Pojemność zbiornika paliwa: 53 litry
Emisja CO2 [g/km]: 98