Nareszcie BMW ujawniło nową generację swojego flagowego modelu – Serii 7. Nowa Siódemka, jest o 200 kg lżejsza od swojej poprzedniczki i podejrzewa się, że jest to najlżejsza limuzyna w tym segmencie na rynku. Krótka wersja będzie teraz posiadała oznaczenie G11, natomiast dłuższa, o 14 cm, to G12. Ta druga będzie jedyną opcją dostępną za oceanem.

Na naszym rynku na początku BMW będzie oferowało trzy jednostki napędowe, dwie benzynowe i jedną wysokoprężną. Najsłabszą opcją jest diesel 730d/730Ld, czyli 3-litrowe R6 o mocy 265 KM. Benzynowe 740i/740Li to również 6-cylindrowy motor o pojemności 3 litrów generujący 326 KM. Najmocniejszą opcją, póki co, będzie 450-konne turbodoładowane V8 pod maską 750(L)i xDrive.

BMW Serii 7 2016

Jeśli chodzi o stylistykę, to mamy tu raczej do czynienia z ewolucją zamiast z rewolucją. Auto może niektórym trochę przypominać poprzednią generację Siódemki, jednak należy pamiętać, że pod spodem kryje się coś zupełnie nowego.

Wewnątrz również założenie było takie, aby stali klienci czuli się jak w domu, ale jednocześnie mieli pewność, że mają do czynienia z czymś świeżym. Znajdziemy tam między innymi w pełni wirtualne ‘zegary’, nowy infotainment iDrive 5.0 z ekranem dotykowym i obsługą gestów, opcjonalny 7-calowy tablet, który można zabrać ze sobą i dzięki któremu możemy sterować funkcjami auta.

BMW Serii 7 2016

Jedną z najciekawszych funkcji w nowej Siódemce jest z pewnością zdalne parkowanie. Do obsługi tej funkcji wykorzystujemy kluczyk od auta z wyświetlaczem, który obsługuje także wiele innych opcji.

Jeśli chodzi o podwozie, mamy tu do czynienia z adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym, obie osie skrętne, oraz oczywiście opcjonalny napęd xDrive.

3 komentarze
  1. my tu gadu gadu a za niedługo bardzo ciekawa premiera, alfy giulii pierwsze zdjęcia w nadwoziu giulii nie w maseratii, ale niestety wciąż zamaskowana 🙁

Komentowanie zostało wyłączone.