Volkswagen Sport Coupe Concept GTE pokazuje nam, jak mniej więcej będzie wyglądał następca Passata CC. Ale poza tym, ma jeszcze ważniejsze zadanie – to zwiastun przyszłej filozofii stylistycznej niemieckiego producenta. Prototyp powstał na platformie MQB i ma większy rozstaw osi od swojego poprzednika.

W Volkswagenie Sport Coupe Concept GTE drzemie technologia hybrydowa – 3.0 l silnik benzynowy turbodoładowany V6 połączony z dwoma jednostkami elektrycznymi i 6-biegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Motor benzynowy dostarcza 295 KM i 500 Nm momentu obrotowego (na przednią oś), natomiast jeden silnik elektryczny o mocy 54 KM napędza przód, a drugi o mocy 114 KM tył. Akumulator litowo-jonowy jest zamontowany w tunelu środkowym.

Łączna moc układu napędowego wynosi 374 KM jest w stanie rozpędzić koncept od 0-100 km/h w 5 s (v-max 250 km/h). Wyłącznie na energii elektrycznej auto przejedzie 51 km (zasięg całkowity to 1200 km).

Wnętrze jest bardziej furutystyczne niż nadwozie. Nie zabrakło tutaj potężnych ekranów i systemu nawigacji współpracującego z zegarkami SmartWatch, który… rozpoznaje nastrój kierowcy i wybiera najbardziej odpowiednią trasę (ekscytującą lub “lekką”). System działa na podstawie danych biometrycznych.

1 komentarz

Komentowanie zostało wyłączone.