Zgodnie z oczekiwaniami, Koenigsegg Regera został oficjalnie zaprezentowany podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Regera jest najpotężniejszym samochodem, jakie kiedykolwiek powstał w zakładach Koenigsegg’a.

Koenigsegg jest hybrydą, która chowa w sobie 5.0 l silnik V8 o mocy 1100 KM. Motor ten został połączony z trzema jednostkami elektrycznymi (dwa wysyłają moc na każde tylne koło – 260 Nm wartości dla jednego). Łączna moc wynosi 1500 KM i 2000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Tradycyjna przekładnia została zastąpiona przez system Direct Drive Transmission (KDD), który zmniejsza straty przesyłowe i zapewnia swobodne wykorzystane mocy na tylne koła. Baterie i KDD zostały stworzone przy współpracy z Mate Rimac. Baterie zostały umieszczone w tunelu środkowym i mogą być ładowanie podczas hamowania (pojemność 9,27 kWh). Co ciekawe cały system KDD waży zaledwie 88 kg, a wyłącznie na energii elektrycznej Regera przejedzie 35-50 km.

Osiągi są naprawdę zdumiewające. Przyspieszenie od 150 km/h do 250 km/h trwa 3,2 s… Regera 400 km/h osiąga poniżej 20 sekund, ale prędkość maksymalna nie została podana. Przyspieszenie od 0-100 km/h także nie jest zmierzone. Całkowita masa pojazdu wynosi 1420 kg.

1 komentarz

Komentowanie zostało wyłączone.