Hyundai zaprezentował w Genewie model Tucson, który pożycza kilka rozwiązań z Santa Fe. Nadwozie charakteryzuje się sześciokątnym grillem, chromowanymi szczegółami oraz reflektorami LED, podczas gdy wewnątrz pojawiły się materiały lepszej jakości i duży ekran dotykowy. Skórzane koło kierownicy zostało wypełnione przyciskami po obu stronach. Wyposażenie opcjonalne obejmuje m.in. podgrzewane i wentylowane przednie fotele. Pojemność bagażnika wynosi 513 l, co oznacza wynik większy o 48 l w porównaniu do ix35 i 83 l więcej niż w Nissanie Qashqai.

Nadwozie mierzy 4.475 mm długości, 1.850 mm szerokości i 1.645 mm wysokości przy rozstawie osi 2.670 mm. Mechanicznie, nowy Tucson otrzyma 1.6 l silnik GDI o mocy 135 KM, który zostanie połączony z 6-biegową manualną skrzynią. Tucson będzie również oferowany z jednostką turbo o mocy 176 KM oraz z 1.7 l silnikiem o mocy 117 KM. W ofercie nie zabraknie także 2.0 l diesla o mocy 136 KM i 184 KM.

Na wystawie w Genewie zaprezentowano wariant hybrydowy – Tucson 48V, który łączy 2,0 l diesla z silnikiem elektrycznym. Łączna moc tej konfiguracji to 150 KM i 413 Nm. Hyundai dodaje, że hybryda jest tylko o 20 kg cięższa od modelu wyposażonego w tradycyjny motor. W ofercie dostępny będzie także drugi model hybrydowy – 1,7 l diesel z silnikiem elektrycznym o maksymalnym momencie obrotowym 474 Nm (motor spalinowy generuje 115 KM i napędza przednią oś, a elektryczny 68 KM i napędza tył).

Nowy Hyundai Tucson został wyposażony w wiele systemów bezpieczeństwa, w tym Smart Parking Assist, Autonomous Emergency Braking, Lane Keeping Assist System, Rear Traffic Cross Alert, Blind Spot Detection, Speed Limit Information Function czy Active Bonnet System.