BMW zaprezentowało produkcyjną wersję modelu X5 eDrive Concept, który zadebiutował po raz pierwszy na wystawie we Frankfurcie w 2013 roku. Model został nazwany BMW X5 xDrive40e i łączy turbodoładowany silnik benzynowy z jednostką elektryczną (czterocylindrowy, 2.0 l motor TwinPower o mocy 245 KM i 350 Nm + elektryczny o mocy 113 KM i 250 Nm). BMW X5 xDrive40e generuje łącznie 313 KM i 450 Nm i przekazuje całą moc na wszystkie cztery koła xDrive za pomocą 8-stopniowej przekładni Steptronic.

Auto przyspiesza do setki w 6,8 s oraz osiąga prędkość maksymalną elektronicznie ograniczoną do 210 km/h. Wyłącznie na silniku elektrycznym BMW X5 xDrive40e pojedzie do 120 km/h (max 31 km).

BMW X5 xDrive40e

Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 3,3 – 3,4 l paliwa na 100 km i emisję CO2 około 78 g/km. Baterię można ładować za pomocą standardowego gniazda – pełne naładowanie trwa 3 godziny i 50 minut lub opcjonalnie 2 godziny i 45 minut przy użyciu konwencjonalnego gniazda.

Warto dodać, że pojemność bagażnika wynosi od 500 do 1720 litrów po złożeniu tylnej kanapy.

2 komentarze
  1. Chyba nastąpiło małe przekłamanie ładowanie ze zwykłego gniazdka szybciej niż z dedykowanego? Raczej powinno być odwrotnie.

Komentowanie zostało wyłączone.