Jedną z najbardziej oczekiwanych nowości tegorocznych targów w Genewie było Audi R8. Jak to zwykle bywa, nowa wersja jest lżejsza od poprzedniej. Audi udało sie schudnąć o 50 kg.

Na początku R8 będzie oferowane tylko z jednym silnikiem, za to w dwóch wersjach. 5,2-litrowe V10 w standardowej wersji będzie generowało 540 KM oraz 540 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa w niej 3,5 sekundy a prędkość maksymalna to 323 km/h. Mocniejsza wersja – R8 Plus będzie dysponowała mocą aż 610 KM oraz 560 Nm momentu obrotowego, co pozwoli jej na sprint do setki w czasie 3,2 sekundy a jej prędkość maksymalna to 330 km/h.

Ulepszony silnik V10 posiada teraz dodatkowy pośredni wtrysk, co pozwala na mniejsze spalanie oraz większą wydajność. System Cylinder-On-Demand, który potrafi wyłączyć dwa cylindry, oraz system Start-Stop jeszcze bardziej obniżą apetyt na paliwo. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 11,8 l/100km oraz emisję CO2 275 g/km w wersji standardowej. Audi R8 Plus spali 12,4 l/100 km i wyemituje 289 g/km CO2. Jest to o 10 procent lepszy wynik niż u poprzednika.

Wnętrze to także zupełna nowość. Nie znajdziemy już tam centralnie umieszczonego wyświetlacza. Wszystkie informacje będa wyświetlane wyłącznie na ekranie przed oczami kierowcy. Dokładnie w takim sam sposób, jaki znamy z nowego Audi TT.

2 komentarze

Komentowanie zostało wyłączone.